העיצוב על פי ג'וליו קפליני

ביקור מעצב העל ג'וליו קפליני באולם התצוגה המחודש שלנו השבוע מהווה הזדמנות להכיר קצת יותר מקרוב את מותג קפליני ואת המעצב שעומד בראשו. מותג קפליני, שאוצר בתוכו 70 שנות עיצוב יצירתי, חדשנות כערך עליון, ולקוחות מלאי שיק אשר נשבו אחר הקסם לאורך השנים. המעצב אשר הוכתר ע"י מגזין "TIME" לאחד מעשרת המשפיעים בעולם בתחום העיצוב אף הוכרז בשבוע האופנה שהתקיים השנה במילאנו כשגריר של מצוינות העיצוב האיטלקי.

ג'וליו קפליני, הינו אדריכל ומעצב אך מעל לכל נחשב לצייד כישרונות בולט אשר תרם רבות להצלחתם של מעצבים בינלאומיים אגדיים מובילים בזירת העיצוב הבינלאומי. מרסל וונדרס, טום דיקסון, גאספר מוריסון, פיירו ליסוני, פביו נומרה, האחים בורולק ועוד רבים אחרים אשר מובילים כיום את סצנת העיצוב העולמית, זוקפים לזכותו את הצלחתם.

שוקי שוורץ וג'וליו קפליני בביקור באולם התצוגה הראשי של טולמנ'ס בהרצליה

שוקי שוורץ וג'וליו קפליני בביקור באולם התצוגה הראשי של טולמנ'ס בהרצליה

ג'וליו קפליני נולד בשנת 1954. בשנת 1979 לאחר שסיים תואר באדריכלות ולמד בבית הספר לניהול תעשייתי באוניברסיטת בוקוני במילנו (Bocconi University in Milan), הצטרף לעסק המשפחתי  Cappellini S.p.A. בתחילת שנות ה-80 עמד כבר בראש החברה אשר לימים הפכה לאחת המובילות בעולם. ג'וליו קפליני הפיח בחברה רוח יצירתית חדשה בעודו נותן ביטוי למעצבים מכול קצוות העולם ולאו דווקא איטלקיים. חברת קפליני בראשותו היוותה קרש קפיצה עבור חשובי המעצבים הבינלאומיים של ימינו.

שיתופי הפעולה בין ג'וליו קפליני למעצבים שבחר לעבוד עימם נשלטים על ידי רוח יזמות, המהווה סינתזה של שפות ותרבויות שונות: סקרנות, להט, אינסטינקט ורגישות עצומה ל'חדש'.

ג'וליו קפליני

ג'וליו קפליני

שאפתנותו של קפליני לצמיחה מתמדת ולנוכחות בולטת יותר בשוק העולמי, הביאה אותו בשנת 2004 להודיע על צירוף החברה ברשותו לקבוצת פולטרונה פראו. שנה לאחר מכן הושק האיחוד של שלושה מותגי עיצוב: פולטרונה פראו שנוסדה ב-1912, קאסינה שנוסדה ב-1927, וקפליני. האחרון אמנם שמר בידיו את הניהול הקריאטיבי של החברה, אבל הפקיד בידי הקבוצה את הניהול הפיננסי והיומיומי שלה. הוא גם שימש כמנהל הקריאטיבי וכאחראי על אסטרטגיות המוצר והתקשורת של כל חלקי הקבוצה, אשר מתמחה בעיצוב בקנה מידה גדול למוסדות, חברות תעופה, ספנות ותחבורה, בהן כמה מהמובילות בעולם. בתחום המכוניות היא משתפת פעולה עם פרארי, מאזרטי, ב-מ-וו, פיאט, לנצ'יה ואלפא רומאו; בתחום התעופה עם ג'פאן איירליינס, סינגפור איירליינס; ולקוחות נוספים בתחום המספנות, היאכטות והרכבות.

המהלך גרם להרמת גבה בעולם העיצוב מכיוון שחברת קפליני נתפסה כחוד החנית של העיצוב העכשווי, ולא היה ברור כיצד יצליח קפליני לשמור על עצמאות יצירתית. שבע שנים אחרי, קבוצת פולטרונה פראו נמצאת בתנופת התפתחות ברחבי העולם.

ג'וליו קפליני, אשר נחשב לאחד מעשרת קובעי המגמות החשובים ביותר בעולם משתף פעולה עם מספר מובילי דעה בכתיבת טקסטים אודות תולדות העיצוב. לא אחת אף הוזמן לכהן כפרופסור אורח בפקולטה לאדריכלות של הפוליטכניקו (Politecnico) במילאנו, באקדמית דומוס (Domus Academy)  ובמכון האירופי לעיצוב (IED European Institute of Design), באוניברסיטת מונטריאול ובארגונים אקדמיים אחרים בעולם. תרומתו הגדולה לסצנת העיצוב של המאה הנוכחית הקנו לו תואר של כבוד ועל כן מכהן כשופט בכיר בתחרויות עיצוב מובילות ברחבי העולם (בייג'ינג, קורטאי, מוסקבה, מילנו).

עיצוביו של גוליו קפליני מהווים חלק מהאוסף הקבוע של חשובי המוזיאונים לעיצוב: המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (10 פריטים), המוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו, המוזיאון לאמנויות דקורטיביות בפריז, מוזיאון 'פויר אנגוונגטה קונסט' ( Fuer Angewandte Kunst Koeln) בקלן, מוזיאון ויקטוריה ואלברט (VICTORIA AND ALBERT MUSEUM) בלונדון, מרכז פומפידו בפריז, והגלריה לאמנות מודרנית ברומא.

ג'וליו קפליני

ג'וליו קפליני

 

קפליני. בין דמיון למציאות.

קפליני נוסדה בשנת 1946 ע"י משפחת קפליני. עיצוביי החברה מקימים קשר הדוק עם עולם הדימויים של האומנות ומעניקים למתבונן את האפשרות להציע אינטרפרטציה אישית.

קפלני מקפידה לעבוד עם מעצבים מכל רחבי העולם, כול עוד הם בעלי אופי שונה וגישה מרתקת לעיצוב. אידיאולוגיה ברורה זו נובעת מתוך מטרה מוצהרת שלא להציג פריטים בעלי אופי ומראה אחיד, אלא מגוון רחב המאזן בין מגמות שונות.

שולחן אוכל BRANCH לבית CAPPELLINI

שולחן אוכל BRANCH לבית CAPPELLINI

העיצובים והמעצבים נבחרים תוך התנסות וחיפוש מתמידים, בתהליך מורכב שתוצאתו פריט בעל מראה מינימליסטי, פשוט ועם זאת בעל איכות ופונקציונאליות. העיצובים של "קפליני" רוויים בשמחה, הומור ורעננות, מספקים פתרונות איכותיים, מתאפיינים בצורניות יוצאות דופן ובצבעוניות מעוררת השתהות. יתרונות אלה הופכים את הקולקציות המושקות מידי עונה למלאות חיים.

ספריית DROP לבית CAPPELLINI

ספריית DROP לבית CAPPELLINI

שולחן צד CANDY לבית CAPPELLINI

שולחן צד CANDY לבית CAPPELLINI

חדשנות כערך עליון והעלאת הערך התרבותי של העיצובים מובילה את החברה לשיתופיי פעולה מרתקים המניבים קולקציות עיצובים במהדורה מוגבלת . דוגמא בולטת היא שיתוף הפעולה עם מותג וולט דיסני אשר הניב מהדורה חגיגית וממוספרת של ארבעת הקלאסיקות הגדולות של קפליני בשילוב הקסם וההשראה של דיסני.

הקלאסיקות קיבלו חזות חדשה הנושאות את דמותו המפורסמת ביותר של דיסני הלוא היא דמותו של מיקי מאוס.

שרפרפי RIBBON למותג CAPPELLINI

שרפרפי RIBBON למותג CAPPELLINI

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden