השראה לעיצוב שולחן החג: קלאסי עם טוויסט מודרני באווירה סתווית

הזמנת האורחים לארוחת החגים מלווה בתכנונים מקדימים. ולצד מלאכת הרכבת התפריט והתאמתו לאופי החגיגה ולסועדים בה, ניראה כי גם לעיצוב השולחן מרכיב חשוב בהצלחת הערב.

ההשקעה בעיצוב השולחן ובמראהו נתפסת כעדות לתשומת לב המארחים, וממנה ניתן במקרים רבים להקיש על הערב שעתיד להתפתח ועל סגנון חייהם של המארחים.

מבט חטוף אל ההיצע העשיר של כלי האירוח וההגשה מסגיר עד כמה עיצוב שולחן החג הפך למרכזי בתרבות האירוח.

במהלך תקופה מסוימת הורגלנו לראות שולחנות חגיגיים קלאסיים ואלגנטיים המתהדרים לרוב בכלי אירוח והגשה לבנים עם אלמנט קישוטי זהוב או כסוף, אשר היו מונחים ברוב פאר והדר על גבי מפה לבנה צחה. המציאות מידי פעם הכתיבה כלים לבנים בצורניות מרובעת, מלבנית או אליפטית, אבל פרט לכך, לא נרשמה העזה מקורית או חדשנות מרעישה בתחום עיצובי השולחן.

לאחרונה נראה כי משב רוח מרענן עובר על תחום עיצוב שולחנות החג, והם מקבלים טוויסט עכשווי ומודרני המבטא אקלקטיות במיטבה. כך ששולחן החג המודרני הוא כזה המשלב פיוז'ן של סגנונות, חומרים, צבעים, צורות וטקסטורות. הרעיון המרכזי בעיצוב שולחן החג, מעדכנת נגה פרידלנדר, סמנכ"לית השיווק ברשת טולמנ'ס, הוא פשוט להעז: לערבב, לשלב, לשחק, לדמיין, לשבור את השגרה, לצאת מהרבוע, לספר סיפור, ופשוט לתת לשולחן להתעורר לחיים.

001

גוונים, חומרים ומוטיבים- השראה לעיצוב שולחן חג

בין החגים לעונות השנה: סתיו, התחדשות, תקווה, חופש. בהיצע כלי האירוח וההגשה השנה, הושם דגש מיוחד על פריטים המתאימים לעונת הסתיו ולחגים, המשדרים תחושה של התחדשות ותקווה. אלמנטים של ציפורים, שילובי צבעים של כחול ולבן המסמלים חופש, יחד עם נגיעות אלגנטיות של מתכות ייחודיות מוזהבות ומושחרות, המוסיפות את אותו הטאצ' החגיגי המתבקש בשולחן החג.

עיצוב קלאסי ואלגנטי המשלב חדשנות בחומר. לצד הלבן ה"חגיגי" והקלאסי, שולחן החג העדכני משלב אלמנטים מעולמות שונים של חומר ואסוציאציות. כך למשל, ניתן לשלב בין גווני האפור פחם והכחול, או נגיעות של זהב משולבים בכחול. שילובי צבעים שחורגים מהלבן המסורתי, מעניקים תחושה עכשווית. מעין משחק של אמירה "פורמלית" ל-"אפורמלית".

005

מפת החג הלבנה שתמיד השתפלה לה למרגלות השולחן, הוחלפה במגוון מפות בד אלגנטיות אשר נגזרות בהתאמה אישית (לפי מטר), ומוצעות לבחירה בצבעוניות מונוכרומטית ניטראלית המהווה רקע לשחקנים הראשיים- כלי האוכל וההגשה. המפות מוצעות בעיקר בגווני לבן, אפור כהה, אפור מוקה ובז'. גם היצע תחום המפיות האישיות הולך וגדל. כאשר החידוש העכשווי הוא: מפיות נייר, חד פעמיות אשר מלבד האסתטיקה העיצובית הייחודית שלהן, הן עשויות מחומר חדשני המדמה טקסטורה של בד, המעניק להן תכונות פרגמטיות של ממש: הן נוחות לקיפול ולרכות ונעימות למגע ולשימוש.

003

היצע החומרים מעולם לא נראה טוב יותר. לצד הפורצלן המסורתי שתמיד ניראה נכון ומדויק, מומלץ לשלב כלים המבטאים את העידן החדש. במקום הרעיון של "סט" עם חלקים שמתאימים אחד לשני, הקונספט המוביל הוא הקונספט של Mix & Match (ולפעמים אפילו Mix & don't match), וכולל שילובים חדשניים ובלתי שגרתיים בין חומרים מסורתיים כגון טקסטיל, פורצלן וזכוכית, לבין חומרים שבעבר אפילו לא היה עולה על הדעת להניח על השולחן, כמו מתכות חדשניות ואפילו בטון, המשמש כיום לעיצוב אגרטלים, פמוטים, חבקי מפיות ועוד.

להשלמת המראה הייחודי, רצוי לשלב בשולחן החג פרטי עיצוב מקוריים, אשר  מעידים יותר מהכול על הטעם והסגנון האישי של המארחים. פמוטים או אגרטלים אישיים מעוצבים, חבקים מקוריים – כל אלו יוסיפו את הטאצ' האישי לשולחן החג ויעניקו לו מראה מעוצב ואישי.

002

פרטי עיצוב הנושאים חתימת מעצב מוסיפים גלאם לשולחן החג. כך למשל, סדרת גביעי היין החדשה בעיצובו של רון ארד בשיתוף עם חברת הזכוכית  Nude. האדריכל רון ארד, אשר דוחף את הגבולות הפורמליים של העיצוב, עיצב כוס יין חכמה מסוגננת וייחודית, המאפשרת שימוש דו צדדי – צד אחד ליין אדום וצד אחד ליין לבן. כוסות יין מקוריות מהוות תוספת מעוצבת ומעניקות מגע אישי לשולחן המעוצב.

31877ambience700

כוסות Red or White? בעיצובו של רון ארד

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden