מסקנדינביה באהבה

המותג הדני Ferm LIVING, הוא השגריר הבולט ביותר של הגל החדש של העיצוב הסקנדינבי. סיפור הצלחה עולמי שהתחיל בארטדיירקטורית שהחליטה לשפץ את ביתה

 

טרין אנדרסן (Trine Andersen) הקימה את המותג  ferm LIVING, בשנת 2005, כשהיתה בת 28, בתהליך של שיפוץ ביתה הפרטי. אנדרסן, עד אז ארט דיירקטורית בתחום הפרסום והאופנה, עסקה בחיפושים אחר טפט בעל הדפס גרפי עבור אחד הקירות בביתה. משלא הצליחה למצוא טפט שיתאים לחזון שלה במחיר סביר, החליטה לנקוט בצעד בלתי שגרתי ולייצר בעצמה טפט גרפי, כזה שיתאים לתקציב הכולל. הלהט לעיצוב בער בה עוד מגיל צעיר, בו היא זוכרת את עצמה מעצבת בגדים לבובות שלה משאריות בדים שהביאו הוריה אז בעלי מפעל בדים קטן בקופנהגן.

באביב 2006 כבר הציגה אנדרסן 10 דגמי טפטים בעיצובה בתערוכת Formland שזכו לאהדה ולהצלחה מסחררת ומיידית, והשאר היסטוריה. כיום חולשת אנדרסן על מעצמת עיצוב בינלאומית, המשווקת מגוון של למעלה מאלף מוצרים ברחבי העולם, ביניהם אקססוריז, פרטי דקורציה, כריות, אביזרי מטבח, טקסטיל, מוצרי ילדים, טפטים, תאורה ורהיטים, הזוכים להערכה רבה בקרב חובבי העיצוב.

שילוב של הדפסים גרפיים

הקפדה על הפרטים הקטנים

השראה מהבית

את ההשראה לשמו של המותג קיבלה אנדרסן דווקא מסבתא שלה, שנהגה להשתמש בביטוי הדני ferm på fingrene – בכנותה אדם המוכשר בעבודת כפיים (מילולית – טוב עם האצבעות). כמתבקש משם המותג שבחרה, החליטה אנדרסן לאמץ לעצמה סטנדרטים של איכות בלתי מתפשרת והקפדה על הפרטים הקטנים. אנדרסן מציעה פרשנות צעירה, מרעננת ואישית למושג וינטג". בזכות השילוב הייחודי בין עיצוב עכשווי לבין המורשת הסקנדינבית הפך ferm LIVING לסמל הגל החדש של העיצוב הנורדי.

בבסיס העשייה של אנדרסן עומדים תשוקה כנה לעיצוב, אמנות ואסתטיקה ויותר מכך הרצון להנגיש את היופי והחיות של העיצוב הסקנדינבי אל כל בית ואל כל פינה בבית. כפועל יוצא, ferm LIVING הינה חברת עיצוב נגישה, שבבסיסה תפיסת עיצוב פונקציונאלית וחזון אסתטי המשלב בין מינימליזם לטרנדיות.

שילוב בין מינימליזם לטרנדיות

עיצוב שצועד קדימה

תפיסת העיצוב של המותג נשענת על מסורת העיצוב והאסתטיקה הסקנדינבית, שמקורה במדינות צפון אירופה בתחילת המאה ה- 20. במדינות אלו, בהן שעות החושך מרובות ושעות האור קצרות, חשוב היה להקפיד על שימוש מקסימלי במעט האור הטבעי, ועל עיצוב אוורירי ומלא אור. העיצוב הסקנדינבי מתהדר במודעות סביבתית ובשימוש בחומרים טבעיים. הצבעוניות השולטת בעיצוב הסקנדינבי הינה מונוכרומטית, בדגש על השילוב בין לבן ועץ. אנדרסן השכילה לקחת את העיצוב הסקנדינבי צעד אחד קדימה ולהפיח בו רוח חיים על ידי שילוב של אלמנטים גרפיים, צבעוניות פסטלית והתייחסות מתמדת לטרנדים המובילים בעולם העיצוב.העולם מצידו הגיב ליכולות אלה של אנדרסן באופן לא ממש מפתיע, והמותג שייסדה זכה להצלחה בינלאומית מהירה ומסחררת.

הקפדה על עיצוב אוורירי ומלא אור

 

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden