קולקציית הקרקס של ALESSI בעיצובו של מרסל וונדרס

שיתוף פעולה חדש ושמח של מעצב העל מרסל וונדרס לחברת Alessi שנוצר כולו בהשראת עולמות התוכן של הקרקס, הוא הקרנבל הפורימי הכי שמח ומתוק שנצפה לאחרונה בקולקציות כלי אוכל ומטבח

 

"הקרקס, הוא חוויה חושית שלא משאירה אותך אדיש" אומר מרסל וונדרס, "זה קסום. זה מיסטי. זה גדול מהחיים". טולמנ'ס גאה להשיק את קולקציית הקרקס של  Alessi  בעיצובו של וונדרס. לאורך השנים עבד וונדרס, מעצב העל ההולנדי רב הפעלים שכונה לא פעם "כוכב הרוק של עולם העיצוב", עם חברות עיצוב מובילות כמו B&B איטליה, קפליני, מורוסו, קרטל ו- Alessi. לוונדרס נגיעת זהב בתחומים רבים של עיצוב ועבודותיו מתארחות בתערוכות עיצוב בינלאומיות ובמוזיאוני העיצוב המובילים. באמתחתו עבודות המתפרשות על תחומי התאורה, טקסטיל, ריהוט, מלונות, בתים פרטיים, משרדים, כלי פורצלן ואגרטלי קרמיקה. לאחרונה יצר וונדרס ל- Alessi קולקציית כלי אוכל ומטבח בהשראת עולם הקרקס.

קרנבל פורימי

הכלים שעיצב וונדרס נוצרו בהשראת כוכבי הקרקס, ביניהם דמותם של הבלרינה, מרים המשקולות, והלוליין, כשהם עוטים צבעוניות קרנבלית עשירה ומשמחת בצבעים שחור, לבן, צהוב עז ואדום בוהק. בקולקציה מלאת הדמיון, למצוא קערות בגדלים שונים, כלי לקרח, מעמד לבקבוק, קופסאות אחסון, ספלים, מגשים ועוד, שבעזרת עיצוב חד פעמי וצבעוניות כובשת מלהטטים ובולטים בכל שולחן אירוח.

מעשה קסם

וונדרס, שלא פעם נתפס כ"דוגמן בעולם העיצוב", השאיר גם הפעם את חתימת ידו המוכרת בקולקציה שעיצב. כמו במרבית עבודותיו וונדרס, גם הפעם, מצליח לעשות מעשה קסם בהלחמה נונשלנטית בין עיצוב מדוייק ומינימליסטי לבין ססגוניות קישוטית מלאת חיים, בין פונקציונאליות הכרחית לתשוקה אמנותית מלאת להט.

מרימים לחיים!

מרסל וונדרס לקח את כל מה שאנחנו חושבים על יין והפנה אותו לחולץ הפקקים. כך הפך את חולץ הפקקים למשהו תוסס, רב מבע ועסיסי. האופן המחוכם בו החולץ הזה עוצב מסתיר לגמרי את תפקודו של חולץ הפקקים בתוך הדמות הליצנית שעוטפת אותו. עד דלא ידע!

קרקס כאורח חיים

מבחינת וונדרס הקרקס הוא אורח חיים והפיתויים וההפתעות שהוא מאפשר צריכים להיות חלק מהיום יום. כאן בכלי המסוגנן שעיצב לסוכריות, דמותו של הליצן השמח- עצוב, כולו נועד לשמח קטנים כגדולים. המגבעת הגדולה שלו היא למעשה מיכל שניתן למלא בכל הממתקים האהובים עליכם. החיוך הרחב של הליצן מצליח להסתיר מגש שלתוכו נשפכים הממתקים מתוך המגבעת הישר אליכם. הכי מתוק!

האדם מאחורי הקרקס

וונדרס נולד ב–1963 בהולנד ואת דרכו המקצועית כמעצב החל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת בקבוצת "דרוך דיזיין" ההולנדית. עבודות הקבוצה נשענו, כמו עבודותיו הבאות של וונדרס, על עקרון הפונקציונאליות ובד בבד גם שמרו על מידה בולטת של הומור שנון וחד. ב–1995 וונדרס הקים באופן עצמאי את המותג "Wanders Wonders", וב-2001 ייסד את חברת העיצוב "moooi" (משמעות השם בהולנדית היא: יופי, אבל ה "O" הנוסף שהצטרף למילה נועד למתוח כהוגן את המילה ואת משמעותה). וונדרס צוטט בעבר כמי שאמר שהמטרה שלו בעיצוב הוא "ליצור סביבה אוהבת, חיים מלאי תשוקה ולעשות הכי מרגש חלומותינו מתגשמים."  בעיצובים שלו הוא מצליח לשלב בקלילות בין חומרים וטכניקות חדשניות עם אזכור של סגנונות היסטוריים ידועים וארכיטיפים".  בקולקציית הקרקס שעיצב ל- Alessi, הוא נשען על הארכיטיפ של הליצן-התעלולן-התחבולן –השוטה והבדרן.

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden