קופנהגן זה כאן!

המותג הדני GUBI, חוגג 50 שנה של עיצוב מאופק ומסעיר המחבר בין עבר לעתיד, ושם את קופנהגן לצד לונדון וניו יורק בקדמת מפת העיצוב הבינלאומי. מעכשיו בטולמנ'ס

פרשנות עכשווית ואינטליגנטית, סקרנות, תעוזה ואינטואיציה, הן מילים השזורות היטב ב-DNA של GUBI. המותג פורץ הדרך אשר הוקם בשנת 1967 בדנמרק, מתייחס אל מלאכת העיצוב כאל תהליך אוצרות המשלב בין עבר, הווה ועתיד. כזה, שמתחיל ביציאה למסע השראתי בעקבות שרידים מן העבר, משלב התבוננות על המסורת והעבר, ושואף תמיד לחדשנות, רלוונטיות ועדכניות. הבעלים מגדירים את עצמם כציידי אוצרות, ואת העיצובים שהם מאתרים כאבנים טובות.

התבוננות על המסורת ושאיפה לחדשנות ועדכניות

זה סיפור אהבה פשוט – גובי אולסן, בוגר "The Permanent Exhibition of Danish Crafts and Arts", הקים את המותג הנושא את שמו בשנת 1967. לימים הצטרפה אשתו Lisbeth Olsen ומאז בחרו להתמקד בעיצוב ופיתוח פרטי ריהוט, תאורה ואביזרים מקוריים, משופעים בעבודת טקסטיל מדויקת. לעיתים אף בשיתוף מעצבים ואדריכלים דניים בני הדור הצעיר. בני הזוג אולסן נחשבים לפורצי דרך. עיצוביהם ניראים תמיד כמו יצירות פוסט מודרניסטיות, עם השראות מההיסטוריה האירופאית בכלל והצרפתית בפרט. אם כי תמיד מחוברים לתרבות והמסורת הדנית לצד אמנות הקראפט המסורתית.

השראות מההיסטוריה האירופאית בכלל והצרפתית בפרט

הדור הצעיר, האחים ג'יקוב וסבסטיאן, שהתחנכו על תרבות העיצוב נקרא לנהל את החברה, ומאז 2001 ממשיכים את הקו העיצובי של הוריהם אך עם מטרה ברורה – להוביל את השוק הדני. כך הפכה החברה מבית ייצור משפחתי בפאתי קופנהגן לבית עיצוב מוביל בעל מוניטין בינלאומי.

BEETLE CHAIR- פרשנות עכשווית ואינטליגנטית, סקרנות, ותעוזה- שזורים ב DNA של GUBI

בשלוש השנים האחרונות החליטו האחים לפתוח את החברה בעלת השורשים הדניים העמוקים לשיתופיי פעולה עם מעצבים מרחבי העולם. "אנו מוצאים את העבודה עם מעצבים המגיעים מתרבויות שונות מעוררת השראה" צוטטו באחד מהראיונות שהעניקו בשבוע העיצוב. בין המעצבים הבולטים שייצאו למסע משותף שכזה הם Greta Grossman, Mathieu Matégot ו – Jacques Adnet.

שיתוף הפעולה המוכר ביותר הוא עם סטודיו העיצוב הדני GamFratesi, בראשותם של האדריכל הדניStine Gam  והאדריכל האיטלקי Enrico Fratesi. שיתוף פעולה זה אף הניב את הכסא האייקוני Masculo Lounge שנכנס לפנתיאון העיצוב. שיתוף פעולה זה פתח את הדלת בפני מעצבים ואדריכלים רבים לשתף פעולה עם המותג הדני, אשר סיפק מצדו את כל מה שמעצב מייחל לעצמו: חופש יצירתי מקסימאלי.

המותג מחובר לתרבות הדנית לצד אמנות הקראפט המסורתית

עוד עיצובים מוכרים שנוצרו בזכות שיתופיי פעולה הם : TS table, סדרת ה- Beetle יחד בעקבות הכיסא המקורי ועוד.

TS TABLE- BY by GamFratesi

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden