RONAN AND ERWAN BOUROULLEC

האחים-מעצבים RONAN ו-ERWAN BOUROULLEC, הם ילידי חבל בריטני (BRITANNY) שבצפון מערב צרפת. רונן, הבכור (יליד 1971), הוא בוגר לימודי עיצוב, אחיו ארוון (יליד 1976) בוגר לימודי אמנות, ומאז 1998 הם חולקים סטודיו שהקימו בפריז אליה עקרו עם סיום לימודיהם. ההבדלים האישיותיים ביניהם- רונן הוא "התשוקתי" וארוון הוא המאורגן יותר וסוג של "הנדימן הנוטה לעבודת כפיים- אך מאתגרים אותם, ולצד שקדנות והתמדה שמשותפות לשניהם התוצאה היא עשייה רחבה ופורייה המקיפה עיצוב אובייקטים, חללים, מיצבים ותערוכות יחיד רבות. בשנת 2013 אף ראה אור ספר שקיבץ מעל ל-800 ציורים וסקיצות שיצרו מאז 2005, ואפשר לקוראים להתחקות אחר תהליכי עבודתם. נסיקתם הראשונה לזירה הבינלאומית הייתה עם המותג קפליני, לאחר מכן היה זה מעצב האופנה איסי מיאקי שרתם אותם לעיצוב בוטיק שלו, ומאז הם נמנים על נבחרת המעצבים המובילים כשהרזומה שלהם כולל עיצובים עבור מותגים כ-MAGIS; VITRA; MUTINA; HANSGROHE; ARTEK; NANI MARQUINA; FLOS, סמסונג, CAPELLINI ורבים נוספים. האחים בורולק שוחרי חדשנות העוסקים רבות במחקר מציינים כמקורות השראה את המעצב צ'רלס אימס ואת השימוש המושכל שעשה בזמנו בטכנולוגיה, וכן מעצבים איטלקיים משנות ה-70 וה-80. בדומה לדור זה שנטה לשבור מוסכמות (קבוצות ממפיס ואלכימיה למשל), כך גם עשייתם חותרת ליצירת טיפולוגיות חדשות. "עיצוב טוב אינו עומד בפני עצמו. הוא חייב להיות אינטליגנטי ושייך לקונטקסט" הוא סוג של מוטו עבור השניים, אשר מעבר לאסתטיקה ולטכנולוגיה מתייחסים בעיצוביהם לחללים, למשתמשים ולסיטואציות משתנות, תוך שהם מעניקים להם פרשנויות שונות מהמוכר והרווח. כך, לדוגמה, מערכת התאורה AIM שעיצבו לחברת פלוס נועדה לפרוץ את הקיבעון של אופן התלייה המסורתי של גופי תאורה: המערכת התמקדה בכבלי התלייה, כשהפקיעה אותם מתפקידם הזניח ורתמה אותם ככלי עיצובי ליצירת סוג של מיצב בחלל. בשנת 2015 הציגו האחים בורולק במוזיאון תל אביב את התערוכה/מיצב "17 מחיצות" שיצרו ייעודית לחלל בו הוצגה. בפרויקט, תוצר מחקרי בעל גון אדריכלי, השתלבו אלומיניום, זכוכית וקרמיקה עם יריעות טקסטיל שעיבדו קראפט מסורתי בטכנולוגיה מודרנית, תוך יצירת חוויה אסתטית מרשימה. עבודות של האחים בורולק נכללות באוספים של מיטב המוזיאונים ברחבי העולם, וזיכו אותם בפרסים נחשבים.

RONAN AND ERWAN BOUROULLEC

האחים-מעצבים RONAN ו-ERWAN BOUROULLEC, הם ילידי חבל בריטני (BRITANNY) שבצפון מערב צרפת. רונן, הבכור (יליד 1971), הוא בוגר לימודי עיצוב, אחיו ארוון (יליד 1976) בוגר לימודי אמנות, ומאז 1998 הם חולקים סטודיו שהקימו בפריז אליה עקרו עם סיום לימודיהם. ההבדלים האישיותיים ביניהם- רונן הוא "התשוקתי" וארוון הוא המאורגן יותר וסוג של "הנדימן הנוטה לעבודת כפיים- אך מאתגרים אותם, ולצד שקדנות והתמדה שמשותפות לשניהם התוצאה היא עשייה רחבה ופורייה המקיפה עיצוב אובייקטים, חללים, מיצבים ותערוכות יחיד רבות. בשנת 2013 אף ראה אור ספר שקיבץ מעל ל-800 ציורים וסקיצות שיצרו מאז 2005, ואפשר לקוראים להתחקות אחר תהליכי עבודתם. נסיקתם הראשונה לזירה הבינלאומית הייתה עם המותג קפליני, לאחר מכן היה זה מעצב האופנה איסי מיאקי שרתם אותם לעיצוב בוטיק שלו, ומאז הם נמנים על נבחרת המעצבים המובילים כשהרזומה שלהם כולל עיצובים עבור מותגים כ-MAGIS; VITRA; MUTINA; HANSGROHE; ARTEK; NANI MARQUINA; FLOS, סמסונג, CAPELLINI ורבים נוספים. האחים בורולק שוחרי חדשנות העוסקים רבות במחקר מציינים כמקורות השראה את המעצב צ'רלס אימס ואת השימוש המושכל שעשה בזמנו בטכנולוגיה, וכן מעצבים איטלקיים משנות ה-70 וה-80. בדומה לדור זה שנטה לשבור מוסכמות (קבוצות ממפיס ואלכימיה למשל), כך גם עשייתם חותרת ליצירת טיפולוגיות חדשות. "עיצוב טוב אינו עומד בפני עצמו. הוא חייב להיות אינטליגנטי ושייך לקונטקסט" הוא סוג של מוטו עבור השניים, אשר מעבר לאסתטיקה ולטכנולוגיה מתייחסים בעיצוביהם לחללים, למשתמשים ולסיטואציות משתנות, תוך שהם מעניקים להם פרשנויות שונות מהמוכר והרווח. כך, לדוגמה, מערכת התאורה AIM שעיצבו לחברת פלוס נועדה לפרוץ את הקיבעון של אופן התלייה המסורתי של גופי תאורה: המערכת התמקדה בכבלי התלייה, כשהפקיעה אותם מתפקידם הזניח ורתמה אותם ככלי עיצובי ליצירת סוג של מיצב בחלל. בשנת 2015 הציגו האחים בורולק במוזיאון תל אביב את התערוכה/מיצב "17 מחיצות" שיצרו ייעודית לחלל בו הוצגה. בפרויקט, תוצר מחקרי בעל גון אדריכלי, השתלבו אלומיניום, זכוכית וקרמיקה עם יריעות טקסטיל שעיבדו קראפט מסורתי בטכנולוגיה מודרנית, תוך יצירת חוויה אסתטית מרשימה. עבודות של האחים בורולק נכללות באוספים של מיטב המוזיאונים ברחבי העולם, וזיכו אותם בפרסים נחשבים.

קרא עוד...
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden