הרצפה מתעוררת לחיים

כניסתם של מעצבי העל לתחום עיצוב השטיחים מסמנת את המהפך האדיר שעבר התחום בשנים האחרונות. קולקציות השטיחים המרהיבות של בתי העיצוב הטובים בעולם עכשיו בטולמנ'ס

מעמדו של השטיח בבית כבר מזמן אינו תלוי מזג האוויר, ומפריט פונקציונאלי הפך השטיח לפריט עיצובי דקורטיבי אשר מכתיב סגנון ואווירה.

כמובילה את תרבות העיצוב, טולמנ'ס מציעה מחלקת שטיחים מתמחה ומקצועית, שבה נוסף על שטיחי מעצבים של החברות המובילות בתחום, גם שטיחים בהתאמה אישית של אותם מותגים. אלו מאפשרים ללקוח לתכנן ולעצב את השטיח הייחודי המתאים ביותר עבורו מבחינת צורה, גודל, צבע והדפס.

תפיסת ה-Total Look היא המוטיב המרכזי. ההזדמנות להתאים בין השטיחים לרהיטים באותו מקום וזמן , מעניקה חווית עיצוב מעשירה ומלאה אך יותר מכך מאפשרת קבלת החלטות מושכלת . זאת גם התפיסה של חברות העיצוב המובילות כמו Minoti, Cassina, Molteni, המציגות שטיחים לצד רהיטים כחלק מתפיסת Total look. שטיחים של כל אותם מותגים מובילים מוצגים באולם התצוגה של טולמנ'ס באותו אופן. כללי המשחק כאמור, הם ברורים, ונעים על מנעד של חדשנות, יצירתיות ומדולריות.

נאני מרקינה (nanimarquina): עיצובים מתוחכמים ומלאי שיק

נאני מרקינה מכהנת כנשיאת התאחדות העיצוב הספרדי. החברה אשר נוסדה על שמה בשנת 1987 נחשבת כיום למותג השטיחים המוביל בעולם. עם רשימת "זהב" של שמות המעצבים הכי נוצצים כמו האחים בורולק, רון ארד, דושי ולוין ועוד, היא קוטפת את הפרסים החשובים ביותר בתעשייה.

אחד מסימני ההיכר המובהקים של שטיחי המותג מבוסס על השימוש בטכניקה מסורתית של עבודת יד, הנעשית על ידי אנשי מלאכה מקצועיים בצפון הודו, שם שוכן מפעל החברה. לצד השימוש בטכניקות מסורתיות, שטיחי נאני מרקינה ידועים בעיצוביהם המתוחכמים, בצבעוניותם המגוונת ובשימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר. שטיחי נאני מרקינה מלאי שיק ועניין, מה שמעניק להם מעמד מיוחד בעיצוב הבית.

nanimarquina- שימוש בטכניקה מסורתית של עבודת יד לצד עיצובים מתוחכמים

יאן קאת (JAN KATH): אלמנטים קלאסיים עם מינימאליזם עכשווי

יאן קאת, ממעצבי השטיחים החשובים בעולם, משלב בשטיחיו, הארוגים בעבודת יד בהרי ההימלאיה והאטלס, אלמנטים קלאסיים מזרחיים עם עיצובים עכשוויים מינימליסטיים. בהשראת מסעותיו הרבים בהשראת ארץ מולדתו וביתו, גרמניה, והתרבות התעשייתית שלה, פיתח קאת את הזהות שלו בעולם השטיחים. המותג הנושא את שמו משווק בכל בכל רחבי הגלובוס. שטיחיו של קאת נמצאים בבתי מלוכה בערב הסעודית, בפנטהאוז הניו יורקי של רופרט מרדוק, בסוויטות פרטית של מלון ארבע העונות בקהיר, על יאכטות היוקרה של תאגידי נפט בינלאומיים ובאולמות התצוגה של חברת אופנה פריזאית נחשבת.

עיצוביו קיבלו פרסי עיצוב משמעותיים רבים כמו Red Dot Design Award, פרס עיצוב שטיחים, פרס עיצוב של הרפובליקה הפדראלית של גרמניה.

JAN KATH- אלמנטים קלאסיים מזרחיים עם עיצובים עכשוויים מינימליסטיים.

פאולה לנטי (PAOLA LENTI): פלטת צבעים מקורית ועשירה

כמעצבת יצירתית ופורצת דרך, משלבת פאולה לנטי טכנולוגיות ייצור מתקדמות עם פיתוחים חדשניים של שטיחים הנושאים את חתימת ידה. בדומה לעיצוביה גם השטיחים שמנפיקה מידי עונה מאופיינים באסתטיקה גבוהה ובפלטת צבעים מקורית ועשירה.

לנטי משלבת בין חומרים וטכנולוגיות גבוהות לעבודת Craft מסורתית של סריגה, אריגה וקליעה. בדומה לקולקציות הרהיטים, גם בייצור השטיחים היא מבטאת יותר מכל את האופן בו מסורת תרבותית וטכנולוגיות קצה משתלבות זו בזו. השטיחים המתאימים לשימוש Indoor ו- Outdoor, מאופיינים בתכונות של עמידות בפני תנאי מזג אוויר שונים כמו רטיבות, מליחות וחשיפה לשמש.

PAOLA LENTI- משלבת בין חומרים וטכנולוגיות גבוהות לעבודת Craft מסורתית

Cc Tapis: מעצבים מובילים ואומנים טיבטים

המותג התגבש בשנת 2011 על ידי בית העיצוב הפרסי המסורתי Maison Chamszadeh, הידוע בעולם בזכות שטיחי High-end  הארוגים.

המטה הראשי של המותג נמצא במילאנו, שם צוות של מעצבים מפתח גישות ייצור וטכניקות אריגה חדשות המבוססות על השיטות המסורתיות. בזכות שיתופי פעולה עם המעצבים המובילים את סצנת העיצוב הבינלאומי, כמו פטרישה אורקיולה ואלכס פרובה, ואחרים הצליחה החברה לבסס את מעמדה כבולטת בתחום כשהיא מובילה ערכים של חדשנות, איכות ויצירתיות. לא בכדי מרבית עיצובי השטיחים של החברה זכו בפרסי עיצוב נחשקים על עיצוביהם פורצי הדרך.

שטיחי cc-Tapis ® נארגים בעבודת יד ע"י אומנים טיבטים משילוב של צמר הימלאיה ומשי טהור או 100% צמר הימאליה.

CC TAPIS- מובילים ערכים של חדשנות, איכות ויצירתיות

Golran: תשוקה לאומנות האריגה הפרסית

מותג השטיחים Golran, המתמחה בשטיחים עתיקים ועכשוויים, הוקם ע"י Hajizadeh Golran בשנת 1898, מתוך תשוקה גדולה לאמנות השטיחים הפרסית. במשך שלושה דורות, תחילה מהעיר שאהד על גבול איראן- סוריה אל מילאנו בירת העיצוב הבינלאומית. החברה מנוהלת על ידי בני המשפחה, תחת אותה מסורת של מיומנות, אמינות ותשוקה.

השטיחים של Golran אומנם מבוססים על מסורת ארוכת שנים, אך יחד עם זאת מעניקים תשומת לב להתפתחויות טכנולוגיות. לאחרונה התפרסם המותג בזכות שיתופי פעולה מרתקים עם המעצבים המובילים את סצנת העיצוב הבינלאומית, ביניהם Raw Edges, Inga Sempe, ונוספים. השטיחים מיוצרים בטכניקות מסורתיות בשילוב צמר ומשי באיכות הגבוהה ביותר.

GOLRAN- מתמחה בשטיחים עתיקים ועכשוויים

MOOI:מרסל וונדרס מנצח

בית העיצוב ההולנדי MOOOI  בניצוחו של מרסל וונדרס החליט לקחת צעד אחד קדימה את הסביבה שמקיפה אותנו והשיק קולקציית שטיחים צבעונית ומעוררת השראה. כיאה לווירטואוז אמיתי וונדרס לקח את טכנולוגיות ההדפס ויצא עם בשורת הפרסונאליזציה. כך כל אחד ברחבי העולם יכול לעצב ולהזמין שטיח משלו בעיצוב ובחתימת ידו.השטיחים מיוצרים בטכנולוגיות הדפס מיוחדת, במדפסת כרומו HD שמאפשרת להפיק כל צבע וניואנס.

 

 

 

 

 

 

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden