יצירתיות פורצת דרך בעיצובי פאולה לנטי | טולמנ'ס

סיפורה של פאולה לנטי, אשר בוחנת את גבולות העיצוב מחדש ולוכדת את כל החושים באמצעות איזון בין צבע לצורה, חשיבה מחודשת על הגיאומטריה שמאחורי הצורות ומשחקי צבע הרמוניים.

 

כשהיא נישאת על כנפי ההצלחה בזכות שני עשורים בהם הגדירה מחדש את  מגמת ה- Indoor outdoor, פאולה לנטי לא נחה לרגע. בשבוע העיצוב אשר התקיים במילאנו, הציגה לנטי קו עיצובים מקורי ומרענן החושף דו שיח פואטי בין צורה לחומר ובין מסורת רבת שנים לפיתוחים טכנולוגיים חדשנים. סיפורה של לנטי, אשר עיצוביה מוצעים בישראל ברשת טולמנ'ס, הוא סיפור של תשוקה לעיצוב וכבוד לסביבה ולחומר.

מותג פאולה לנטי, הנושא את שמה של המייסדת והמעצבת הראשית, נמצא בשורה הראשונה של מותגי העיצוב האיטלקיים, תוך שהוא מציע פתרונות ריהוט פנים וחוץ על זמניים, בצבעוניות ססגונית ומפתיעה. בשנת 1994 ייסדה לנטי את המותג באיטליה, אך כיום, אחרי 22 שנים, כמעט ולא ניתן למצוא מדינה מפותחת בה לא נמכרים עיצוביה. בטולמנ'ס המשווקת את עיצובי המותג פאולה לנטי, מעידים כי מדובר במעצבת מוכשרת אשר בוחרת להתרחק מאור הזרקורים. עם זאת, שמה הולך לפניה בכל הנוגע לעיצוב outdoor אשר לא ניתן להתעלם מנוכחותו.

Ola_Fuorisalone_2016700

כמעצבת יצירתית ופורצת דרך, הצליחה לבסס את המותג שלה כמותג איכותי מוביל, הידוע בזכות עיצובים חדשניים והקפדה על עיצוב ידידותי לסביבה. עיצוביה משלבים ייצור בטכנולוגיות גבוהות ופיתוחים חדשניים, יחד עם שימוש בחומרים של העידן החדש.

PL71_018_001700

לנטי מעידה על עצמה כבעלת חובה מוסרית לאג'נדה הסביבתית וכי היא  מקפידה בייצור עיצוביה על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, ממוחזרים ועל שמירה על המורשת הסביבתית, ההיסטורית, התרבותית והאמנותית.

שמירה על ערכי איכות הסביבה, מהווים נדבך חשוב בפילוסופית החברה, אך לא רק, שכן עיצוביה מאופיינים באסתטיקה גבוהה, ברעיונות פונקציונאליים וצבעוניות מקורית.  חיפוש מתמיד אחר חומרים וצבעים הופך את הקולקציות לנועזות ומפתיעות. פלטת הצבעים העשירה והייחודית שהיא מציגה מידי שנה הינה תוצאה של מחקר מעמיק ומתמשך. ועם זאת, מידי שנה מצליחה להפתיע עם סקלת צבעים וגוונים המבטאת שובבות ועליזות אשר כובשת את עולם העיצוב.

PL71_022_003700

לנטי בוחנת את גבולות העיצוב מחדש ולוכדת את כל החושים באמצעות איזון בין צבע לצורה, חשיבה מחודשת על הגיאומטריה שמאחורי הצורות, משחקי צבע הרמוניים וכן הלאה. רבים מהפריטים בקולקציות שלה מהווים מעין נקודות חן צבעוניות, המוסיפות עניין ושיק ייחודי לסביבת החוץ או הפנים. בין הבולטים שבעיצוביה הם קולקציות הפופים הססגוניים, השמשיות ופתרונות ההצללה שמציעה לסביבת החוץ, המהווים תוספת צבעונית ומרעננת לכל חלל באשר הוא. גם קולקציית הנדנדות המפתיעה בצבעוניותה העזה והקווים הקלאסיים היא תוספת של זריקת צבע ועניין אשר יכולה לשדרג את החלל.

PL71_024c_001700

אחד הקווים המנחים בעיצוביה, הוא להעניק חיים חדשים וחיוניות למרחב החזותי, תוך שמירה על צורניות גיאומטרית וקווים נקיים. לצד הצבעוניות העזה, הקולקציות שלה מאופיינות במראה אלגנטי מתוחכם, בצורניות הרמונית, רכה ומזמינה. הקולקציות שלנטי יוצרת לעיצוב הבית, הן לא פחות ממפגש מרתק בין פשטות קלאסית ופונקציונאלית הבאה לידי ביטוי במתן דגש על הפרטים הקטנים ביותר, לבין מקוריות מתוחכמת ויצירתית הבאה לידי ביטוי בעושר הטקסטורות, במשחקים של צבעים מנוגדים ובצורניות יוצאת דופן.

PL71_059_003700

לנטי משלבת בין חומרים חדשניים לעבודת Craft מסורתית של סריגה, אריגה וקליעה. ניתן למצוא בקולקציות שלה פריטים ארוגים וקלועים רבים, ביניהם פופים, ספות, הדומים, נדנדות ושטיחים. אחת הקולקציות הידועות והמוכרות ביותר של המותג היא קולקציית השטיחים הייחודית לחוץ, ובה שטיחים העשויים חומרים עמידים בחיתוכי לייזר, שטיחים קלועים בעבודת יד אמנותית מיריעות סרוגות העשויות חבלי דייגים ועוד.

PL71_050a_003700

בדומה לקולקציות הרהיטים, קולקציית השטיחים מאופיינת גם היא בצבעוניות עשירה  ובגדלים בלתי שיגרתים. בייצורם היא מבטאת יותר מכל את האופן בו מסורת תרבותית וטכנולוגיות גבוהות משתלבות זו בזו. השטיחים שמתאימים לשימושIndoor  ו- Outdoor, עשויים מחומרים המבטאים את העידן החדש ווהם מאופיינים בתכונות עמידות בפני תנאי מזג אוויר, דוגמת רטיבות, מליחות וחשיפה לשמש.

press04700

בשבוע העיצוב האחרון שהתקיים במילאנו, הציגה לנטי את המיצג הצבעוני שלה תחת הכותרת "Beyond Color" ("מעבר לצבע") – כאשר היא מדגישה זווית מרעננת של עיצובים מבטון ומאריחי קרמיקה. בלטו במיוחד אוסף של שולחנות קפה Cocci אשר עשויים מרגלי נירוסטה בשילוב משטח שעשוי מפסיפס יצירתי של אריחי קרמיקה. צבעוניות השולחנות יוצרת יחדיו סיפור אבסטרקטי חדשני, המבטא יותר מכל את אמנות הקראפט הנהוגה בדרום איטליה.

שולחן Cocci

שולחן Cocci

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden