רגע לפני הנחיתה:

NENDO הנחשב לאחד השמות הגדולים של עולם העיצוב וזכה לתארים רבים, ביניהם מעצב השנה של מגזין Wallpaper, מגזין Elle Decor ו- Maison & Objet, פותח את תערוכת הרטרוספקטיבה הראשונה שלו במוזיאון העיצוב בחולון.

אוקי סאטו, אדריכל ומעצב קנדי ממוצא יפני, הפנים שמאחורי אחד השמות החמים ביותר בסצנת העיצוב – סטודיו Nendo, נחשב כיום לאחד מחמשת המעצבים המשפיעים בעולם. המעצב הפועל בטוקיו ובמליאנו זכה בשנה שעברה להכרת כבוד חשובה ביותר בעולם העיצוב, עם קבלת התוארDesigner of the Year 2015  מטעם MAISON & OBJET PARIS. עוד לפני כן הוא קטף תארים רבים, והוכתר כמעצב השנה של מגזין Wallpaper ושל ה- Elle Decor, וכן התברג לרשימת "100 היפנים החשובים" של מגזין ה- Newsweek.

Oki Sato

Oki Sato

ב- 7.6.2016 נפתחה תערוכת הבכורה העולמית אצלנו בישראל, במוזיאון העיצוב בחולון, אשר משתרעת על פני כל שטח המוזיאון, כולל הרחבה החיצונית, וכוללת עבודות עכשוויות לצד עבודות ישנות יותר.

סטודיו Nendo נחשב לאחד הפוריים והשופעים בשדה העיצוב בשנים האחרונות. סאטו והצוות שלו, המונה כשלושים מעצבים, חולשים על פני תחומי עיצוב רבים ומגוונים, החל משוקולד ומטריות, ועד לריהוט ואדריכלות. סאטו שואב השראתו מאדריכלים ומעצבים יפנים, כמו איסי מיאקי, שירו קוראמאטה וסורי יאנאגי, כמו גם מהמוזיקה והקולנוע היפניים. האסתטיקה היפנית המדגישה פשטות ופונקציונאליות נוכחת בעיצובים שלו: פשטות, קווים נקיים וקריצות מלאות הומור – זוהי תמצית הפילוסופיה העיצובית שלו, בעזרתה הוא מבקש לייצר אפקט של וואו בעיצוביו, תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

ספריית DROP למותג CAPPELLINI

ספריית DROP למותג CAPPELLINI

אחד העיצובים הבולטים של "ננדו" הוא קולקציית Ribbon אשר עיצב עבור Cappelini האיטלקית, הכוללת בין היתר סדרת שרפרפים בהשראת דמויות דיסני במהדורה מוגבלת. הקולקציה מאופיינת בצורניות מעוגלת בקווים נקיים המשלבים חיתוכי לייזר, העולים בקנה אחד עם הפילוסופיה העיצובית של סאטו. לצד הפשטות העיצובית הדוגלת בקווים נקיים, השרפרף המתוחכם מתמלא בהומור בהשראת דמותו האלמותית של מיקי מאוס ואוזניו המחויכות.

שרפרפי RIBBON למותג CAPPELLINI

שרפרפי RIBBON למותג CAPPELLINI

אחד משיתופי הפעולה המשמעותיים והמתמשכים של הסטודיו הוא עם בית העיצוב האיטלקי Moroso. תחת שיתוף הפעולה הפורה, נולדו פרטי עיצוב מעוררי השראה, ביניהם קולקציית הפופים וההדומים "Dew" (טל), בחר סאטו להבליט את הצורה הטבעית של טיפת מים, ויצר פופים במראה שמנמן ונפוח, משל היו הם טיפת טל. בקולקציית Zabuton מציע Nendo למעשה את הגרסה המודרנית והפרשנות האישית לפוטון היפני מסורתי.

כורסת ZABUTON למותג MOROSO

כורסת ZABUTON למותג MOROSO

 

ספת ZABUTON למותג MOROSO

ספת ZABUTON למותג MOROSO

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden