בית היסטורי שהפך למרכז מבקרים המציע טעימות יין, מסעדה ומלון יוקרה

ליזם אלי וורטמן היה חלום: להקים יקב, ממש כמו שהכיר מעמק נאפה הנחשב לאחד מאזורי היין החשובים בעולם, אבל בישראל.

אז הוא הקים את "יקב בת שלמה" עם היינן ארי ארל, במושבה בת שלמה שבאזור הכרמל, הנקראת על שם אימו של הברון אדמונד דה רוטשילד, בטי – הבת של שלמה (סולומון).

לצד היקב ובמטרה להעניק את החוויה המלאה הפכו בית היסטורי סמוך לאחוזת יין בסגנון פרובנס המציע טעימות יין, מסעדה ומלון יוקרה.

האופי של המקום טמון בקשר הדוק לשורשים שלו וכבר מהכניסה הראשית אליו מרגישים בעוצמה את הקשר של המקום להיסטוריה שלו, בייחוד במונחים של אינטראקציה אינטימית בין המבנה הישן לחדש.

הבית ההיסטורי והמרשים ברחוב המייסדים שופץ בהתאם לכללי שימור מחמירים, על ידי משרד האדריכלים AR Studio של האדריכל ארנון ניר. אלו התמודדו עם בית ישן מהתקופה הביזנטית שכלל גם שרידים עתיקים שנמצאו בחפירות ההצלה. ארנון ניר מגדיר את העבודה כ"שיחה אינטליגנטית בין שתי מאות".

המבנה המרשים אשר זכה לשם The Farmhouse זכה למעטפת יוקרה עכשווית המציעה חוויה ייחודית של עיצוב מרהיב ואירוח מהודק. המבנה מפוצל לשלושה אגפים המשתלבים בצורה מיטבית בנוף המקומי. אלו מכילים את החלל המרכזי וארבעה חדרי אירוח מעוצבים.

החלל המרכזי עוצב בגוונים בהירים ובסגנון מודרני אליו שודכו רהיטים שנבחרו בקפידה TOLLMAN'S במטרה ליצור מראה אלגנטי ונינוח. עוד באזור זה, סלון רחב ידים הכולל מערכת ישיבה וכורסאות מעוצבות במגוון טקסטורות עשיר, לצד שולחן אוכל ארוך מעץ אליו מוגשת ארוחת בוקר טרייה מידי בוקר או ארוחת שף לחוויה הקולינארית המלאה.

חדרי האירוח מאופיינים בקלילות אופנתית, המתחילה מבחירת שטיחי המותג Linie design של TOLLMAN'S ועד פריטי הריהוט היוצרים את אותה אוירה מיוחדת.

חדרי האחוזה מרוכזים סביב בריכת אינפינטי מחוממת הממוקמת בחצר פנימית, אשר בשטחה פוזרו כורסאות ומערכות ישיבה מבית העיצוב KETTAL שעוצבו על ידי המעצבים הבינלאומיים PATRICIA URQUIOLA ו- RODOLFO DORDONI. הבחירה ברהיטים אלו אינה מיקרית ומחדדת את ההשקעה הגדולה בעיצוב ובתשומת הלב לפרטים הקטנים כגדולים. עצי נוי ופרי המצלים עליה מעניקים לה אופי בוסתני ונינוח.

 

חזונו של וורטמן למקום החוגג יצירה ואמנות ישראלית התממש, ובלובי ובחדרים מוצגות יצירות אמנות של גל וינשטיין, אלה ליטביץ, אילה צור, ניצן מינץ ומשה קופפרמן לצד פריטי עיצוב שעוצבו על ידי אומנים ישראלים בולטים בשיתוף פעולה עם TOLLMAN'S .

הצצה לפרויקט>>

https://www.tollmans.co.il/project/bat-shlomo/

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden