שטיחים ברוח הזמן

מותג העיצוב האיטלקי CC-TAPIS בשלוש קולקציות שטיחים חדשות שנוצרו בזמן הלא רגיל של מגיפת הקורונה שעדיין משנה את העולם

מותג השטיחים האיטלקי CC-tapis חוגג 10 שנות עיצוב ומשיק שלושה עיצובי שטיחים חדשים אשר נוצרו בזמן הקורונה וממחישים יותר מכל את המסע היצירתי שעבר המותג.  

01 VENUS POWER

PATRICIA URQUIOLA מובילה עיצוב א-בינארי המוותר על הגדרות מגדר קשיחות, בקולקציית השטיחים החדשה שאף קיבלה את השם Venus Power. מסגרת שחורה מגדירה את היקף צורת השטיח הכוללת את האותיות המרכיבות את המשפט "כולנו באים מוונוס". האוסף המרמז על טשטוש מגדרי, עוצב בהשראת אמנות הגרפיטי ומיושם כמערבולת של צבע,  במטרה לגרום לנו לחשוב באופן מטאפורי על הצורך לשלב תכונות נשיות ואנרגטיות.

הקולקציה הכוללת ארבעה עיצובים: Weallcome from VENUS, NUVOLA, CIRRUS ו- VENUS המוצעים בשלושה צבעים שונים: כחול, וורוד וירוק.

02 – OMBRA

היוצרים FIEN MULLER (פיאן מולר) ו- HANNES VAN SEVEREN (האנס ואן סברן) אשר זכו באינספור פרסים נחשבים ויצירותיהם הוצגו במוזיאונים יוקרתיים ברחבי העולם כמו מוזיאון ויטרה (Vitra Museum), מרכז פומפידו (Centre Pompidou Musée)  ומוזיאון ד'אריט דקורטיבי בפריז (d’Art Decorative Paris), חתומים על קולקציית השטיחים OMBRA.

שיתוף הפעולה בינהם ל- CC- tapis נרקם במהלך הסגרים תוך כדי ניסויי שכלל מחקר על אור וצל. אוסף השטיחים החדש הכולל שני עיצובים,  יושב על התפר שבין עיצוב לאמנות כשהוא משלב בין קדמה דיגיטלית לצד אומנות ייצור מסורתית.

 03 –  DAGALLA

תהליך היצירה של EDOARDO PIERMATTEI (אדוארדו פירמאטי) שהורגל לציורי קיר גדולים על טיח וסיד עבר מהפך, כשהפעם היצירה שלו התעוררה לחיים מלמטה למעלה- על הרצפה, כשטיח.

תהליך זה שכלל דחף להביע צורות, צבעים ושפות בהשראת עיטוריהם הפנימי והחיצוני של מבנים אדריכלים עתיקים עורר אצלו את המשמעות האלוהית של המונח " DAGALLA" ומפה גם שמו המקורי של השטיח. DAGALLA, בערבית משמעו "ניצל ע"י האלוהים" ובאיטלקית מושג המתייחס לצמחייה הנובעת מנוף געשי שומם. השילוב בין המשמעויות חיזק בקרבו את הקשר בין תרבויות המזרח והמערב.

הקולקציה כוללת שני עיצובים שונים, FORMATION2, FORMATION כסמל לדו קיום בין עבר להווה מתוך שאיפה לבטל כל סוג של מרחק, פיזי וזמני;N

שטיחי CC-tapis מיוצרים בגאווה בנפאל בעבודת יד ובגישה ידידותית לסביבה בכל שלבי הייצור. הצמר המשמש לאריגה הינו  צמר ההימלאיה הרך אשר נשטף במי גשמים מטוהרים, רחוק מייצור המוני.

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden