עיצוב ללא גבולות

NIPA DOSHI ו-JONATHAN LEVIEN הם שניים מהמעצבים הבולטים והמסקרנים ביותר הפועלים כרגע בעולם. הזדמנות מצוינת להכיר

NIPA DOSHIַַ&JONATHAN LEVIEN, זוג בחיים האישיים והמקצועיים, נחשבים כ-POWER COUPLE של סצנת העיצוב העכשווית. הם זכו לתואר הזה בזכות חתימת ידם המיוחדת הניכרת בכל פריט שיצא מהסטודיו שלהם (DOSHI LEVIEN), בזכות רפרטואר עשיר של שיתופי פעולה עם בתי העיצוב המובילים בעולם, ובזכות שלל פרסי עיצוב נחשקים.

NIPA DOSHI, ילידת הודו, ו-JONATHAN LEVIEN, יליד סקוטלנד, הכירו בזמן לימודיהם באקדמיה המלכותית לאמנות בלונדון ב-1994. כעבור שש שנים הם השיקו את הסטודיו הלונדוני הנושא את שמותיהם. תוך זמן קצר פילסו את דרכם הייחודית בזירה הבינלאומית.

POWER COUPLE בסצנת העיצוב העולמי

"עיצוב הוא הרבה יותר מאשר מקצוע. הוא דרך חיים, וההשראה נמצאת בכל מקום, כל עוד העיניים פקוחות", אמרה DOSHI באחד הראיונות בעבר. " העיצוב הוא תמיד בתוך קונטקסט"  ומכאן העיסוק הרב שלה בנושא התרבותי. בניגוד אליה, LEVIEN מגיע אל העיצוב מתוך תפיסת עולם של מבנה, חומרים ואלמנטים טכניים. צורת החשיבה השונה שלהם, הרקע השונה, הטעמים והתפיסות של כל אחד מהם הם חלק מנוסחת ההצלחה של הסטודיו שלהם.

עיצוב מתוך תפיסת עולם של מבנה, חומרים ואלמנטים טכניים- KETTAL

בעשור האחרון הפכו לשניים מהמעצבים היצירתיים והבולטים ביותר בעולם. "העיצובים של דושי ולויאן", אומרת לירון שוורץ,  סמנכ"לית העיצוב של טולמנ'ס, "מבטאים חגיגה חוצת גבולות של תרבויות, דיסציפלינות וגישות שונות, והם נחשבים בין המעניינים, החדשניים והמקוריים ביותר בעולם העיצוב. החיבור בין השניים הוא הרפתקני ופורץ דרך ונשען על הרבה יותר ממפגש בין מזרח ומערב. הוא מתבסס על כבוד למסורת ומביע עושר חזותי והקפדה על דקדקנות תעשייתית. אפשר לראות את זה בא לידי ביטוי באופן מבריק בכל העבודות שלהם בצבע, בחומרים, ובצורה".

עיצוב המבוסס על כבוד למסורת ומביע עושר חזותי והקפדה על דקדקנות תעשייתית

DAPPER: הישר מהאוניברסיטה

הכיסא מדגם DAPPER שDOSHI ן-LEVIEN עיצבו עבור המותג הסקנדינבי HAY, מציג פרופורציות חדשניות לישיבה. הכיסא תוכנן במקור לשימוש באוניברסיטת לונדון. צורתו המבנית מזכירה צדפה נפתחת והמושבים משלבים בין עץ אלון למגוון ריפודים. הבסיס הרחב והמשענת הרחבה נועדו לאפשר נוחות אופטימלית ליושבים.

כסא DAPPER למותג שעיצבו עבור המותג הסקנדינבי המוביל-HAY מציג פרופרוציות חדשות לישיבה

 UCHIWA: מתכתבים עם יפן

הכורסה המרווחת מדגם  UCHIWA(ביפנית – מניפה), גם היא למותג HAY, קיבלה את ההשראה ממניפת הרוח המסורתית והפשוטה. זוהי כורסה שכוחה בפשטותה המעודנת, היא נוחה ומזמינה ושומרת על אלגנטיות למרות מימדיה הנדיבים.

הכורסה המרווחת מדגם  UCHIWA גם היא למותג HAY, קיבלה את ההשראה ממניפת הרוח המסורתית והפשוטה

CALA  : תחושה טווסית

על CALA, קולקציית הכיסאות המושלמת שDOSHI ן-LEVIEN פיתחו עבור מותג העיצוב הספרדי KETTAL,  קיבלו השניים את פרס העיצוב EDIDA  ב-2017. הכסא הוא מחווה לכסא הנצרים ההיסטורי שכונה "פיקוק", בזכות משענתו הטווסית. בשנות ה-60 וה-70 זכה הכיסא לאזכורים רבים בתרבות הפופולרית ולא בכדי. כל סלב שיש עליו, מבריג'יט בארדו דרך חוליו אגלסיאס ועד אליזבת' טיילור, נראה זוהר עוד יותר. ההופעה של הכסא בסרט הצרפתי האירוטי "עמנואל", גרמה לכך שהכסא נודע ככסא "עמנואל". DOSHI ו-LEVIEN יצרו ל- KETTAL כסא מודרני, עשוי ראטן שמהדהד לעבר אך מקפיץ את תחום כסאות ה-OUTDOOR  למחוזות אחרים.

 

CALA- קולקציית הכיסאות המושלמת שDOSHI ו-LEVIEN פיתחו עבור מותג העיצוב הספרדי KETTAL

MODERNISTA: מודרניזם במיטבו

קולקציית MODERNISTA, שבה כורסאות וספה,היא חלק משיתוף פעולה מתמשך של צמד המעצבים עם בית העיצוב האיטלקי הנודע MOROSO. בשנת 2008 רעש עולם העיצוב בעקבות הספה הנועזת ויוצאת הדופן MY BEAUTIFUL BACKSIDE של DOSHI ן-LEVIEN. הספה האייקונית התאפיינה בקווים מעוגלים, כריות משענת בגדלים שונים ובבדים ובגימורים עילאיים. MODERNISTA בקווים הנקיים המודרניים, משנת 2017, המחישה את הרב-גוניות העיצובית שלהם.

קולקציית MODERNISTA היא חלק משיתוף פעולה מתמשך של צמד המעצבים עם בית העיצוב האיטלקי הנודע MOROSO

MY BEAUTIFUL BACKSIDE – ספה הנועזת ויוצאת הדופן למותג MOROSO

RABARI: קומפוזיציה של חופש יצירה

בקולקציית RABARI היפהפייה שעיצבו DOSHI ן-LEVIEN למותג השטיחים הספרדי NANIMARQUINA, ביקשו המעצבים "ליצור סדרה של שטיחים המציגים את העולם החושני והזוהר של רקמה עממית שבטית מהודו". שם הקולקציה הוא כשמם של שבט נוודים רועי צאן ובקר ממערב הודו. "רצינו להציג מעין מחקר לא גמור של טכניקות שונות ברקמה", הם אומרים, "הקומפוזיציות הספונטניות של השטיחים מגלמות את החירות ואת החופש לאלתר בכל שלב של יצירה בעבודת יד".  התוצאה – מרהיבה.

שטיח RABARI למותג NANIMARQUINA- שטיח המציג את העולם החושני והזוהר של רקמה עממית שבטית מהודו

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden