דירה בעיצובו של ערן בינדרמן

הדירה השוכנת בבית דירות הממוקם על חוף הים בתל אביב, נועדה לשמש את בעליה, תושבי חוץ ואוהבי החיים בארץ כשהם מגיעים לחופשות בישראל. בעת שהותם בעיר הם נוהגים לנהל חיי חברה תוססים ולארח בדירתם בני משפחה וחברים קרובים. בתוך כך, אחת הבקשות שהופנו לאדריכל ערן בינדרמן שהופקד על עיצובה, הייתה לשוות לה תחושה של מלון בוטיק נוח, מפנק ואלגנטי

חללה רחב הידיים משתרע על שטח של 350 מ"ר, ונחלק לחלל ציבורי, שני חדרי משפחה, חמש סוויטות ומרפסות הפונות לנוף הסביבה הכחול. הקרבה אל הים היוותה עבור בינדרמן מקור השראה טבעי לשפת העיצוב נוהיא אכן מיטיבה לשדר ארומה יוקרתית מהולה בתחושת נינוחות.

על מנת לא להתחרות בנוף הסביבה הימית ובה בעת לענות לבקשת הפרגורמה, הצבעוניות שבחר בינדרמן נשענת על מונוכרומאטיות המתקבלת מגוונים בהירים, כשנגיעות של פליז בריהוט ובתאורה וכריות בצבעי ירוק ובורדו, נוסכות בה עומק ויוקרה ומקנות לחלל את האלגנטיות המבוקשת.

עיצוב הסלון מדמה מעין מגה יאכטה באופן בו הוא מוקף בוויטרינות מרצפה לתקרה המחדירות לחלל את נוף הים. פינת הישיבה שבשטחו חושפת קומפוזיציה של מושבים מסוגים שונים, כולם מבית המותג האיטלקי MINOTTI שעל עיצובם חתום מעצב העל רודולפו דורדוני; מערכת ישיבה מזמינה ונדיבת ממדים המשלבת ספות, שזלונג והדומים כקונפיגורציה גמישה, צמד כורסאות בקווים רכים- עוטפים, והדום ארוך בריפוד קפיטונא'ז קלאסי.

מטבע הדברים בביתם של שוחרי אירוח פינת האוכל היא מוקד מרכזי, והשולחן שנבחר בעבורה הוזמן ייעודית מבית מינוטי במידה גדולה במיוחד, כך שיוכל להכיל מספר רב של סועדים. גונו של השולחן כהה ביחס לצבעוניות השלטת בשאר אזורי החלל, כשאיתו משתלבים כיסאות נוחים בריפוד בהיר.

חדר המשפחה מופרד מאזור הסלון באמצעות מחיצה דקורטיבית- גמישה, אך היא מבית מינוטי, כשהיא מאפשרת קיום קשרי עין בין שני האזורים. בחללו של חדר המשפחה משולב פתח גדול הממסגר את הנוף באופן מושלם, ועל מנת להעניק לו את מלוא הבמה הספה שנבחרה בעבורו רופדה בבד בגוון אבן ניטראלי ושקט.

המטבח, מבית המותג דאדא, מוצנע בתוך המרחב הציבורי כאזור נפרד, וחללו הפעיל בתוקף האירוח הרב מנצל כל פינה של שטחו. העיצוב משלב יחידות תחתונות עם חזיתות בגימור אלומיניום, יחידת קיר בפורניר עץ המקנה חמימות נעימה, ויחידת אי מרכזית המשמשת כמשטח עבודה נוח וכדלפק ישיבה כאחד.

עיצובן של סוויטות השינה אכן מהדהד מלון בוטיק מפנק ואנין הבא לידי ביטוי בחזותן האלגנטית-רכה, וכך גם חדרי הרחצה המסוגננים למשעי.

מופעה של המרפסת שביציאה מהחלל הציבורי אינו נופל מהעיצוב המהודק שמאפיין את כלל חללי הבית, ומשלב פינות ישיבה ואוכל מבית המותג KETTAL בגוני כחול ולבן  המתכתבים היטב עם גווני השמים והים, כמו גם עם תחושת נופש וחופש.

כך, תוך שילוב חומרי משובח הכולל טקסטילים, עורות, שיש, אבן ומתכות חמות, השכיל העיצוב לייצר בדירה תמהיל הרמוני, נקי ועשיר כאחד, ויותר מכל אווירה שמזמינה לבלות בה זמן איכות מהנה.

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden