ממילאנו תצא בשורה

ביקרנו בתערוכת העיצוב השנתית במילאנו וחזרנו רק כדי לספר. קבלו את הטרנדים הנכונים לשנה הקרובה

כמידי חודש אפריל, גם השנה הפכה בירת העיצוב והאופנה האיטלקית למוקד עלייה לרגל של מעצבים, אדריכלים ושוחרי עיצוב מכל קצוות העולם. תערוכת ה- Salone del mobile סוחפת מידי שנה מאות אלפי מבקרים, וחושפת את שיתופי הפעולה החדשים, את המעצבים המובילים ואת המגמות הבולטות בעולם העיצוב.

מלבד התערוכה המרכזית, רחובות העיר מילאנו חגגו עם שפע תערוכות, מיצגים ואירועים שאוגדו תחת השם FUORISALONE (בתרגום מאיטלקית – "מחוץ לתערוכה") והשלימו יחד את חלון הראווה הגדול ביותר בעולם לסטייל.

גם השנה יצא צוות טולמנ'ס לחוות את רגעי השיא של תרבות העיצוב, ולהביא לישראל את בשורות העיצוב, הטרנדים, המגמות, הצבעים והחידושים שייראו בשנה הקרובה בסביבה הביתית, המשרדית והמסחרית.למרות השפע העצום, ניתן לסמן כמה מגמות בולטות, שילוו אותנו בשנה הקרובה.

MOROSO_CASSA MODERNISTA SOFA_BY DOSHI&LEVIEN

EDRA_CICAIDI_BY JACOPO FOGGINI

 

CC TAPIS_CARPETS NEW COLLECTION

אפריקה ואפרו-עתידנות

יבשת אפריקה המזמנת יציאה להרפתקה אקזוטית, מהווה מוקד משיכה ומקור השראה עבור מעצבים רבים. אפריקה מאז ומעולם הייתה מרכז עצום של יצירתיות ועיצוב. הסצנה היצירתית המתפתחת של אפריקה קיבלה אף היא משנה תוקף בתערוכה, החל מהתערוכה "אפריקה / אמריקה הלטינית: עיצוב עולה – עיצוב מתפתח" אשר הציגה יצירותיהם של 18 מעצבים צעירים ועד ההשפעה של היבשת השחורה על קולקציות הרהיטים של חברות מובילות, כמו וולטר נול ו-MOROSO

MOROSO_ AFRICAN COLLECTION

MOROSO_AFRICAN COLLECTION

הפלישה הטכנולוגית

חברת GOOGLE, אשר עשתה את הופעת הבכורה שלה בתערוכה, הציגה במתחם של גלריה רוזאנה אורלנדי תערוכה ייחודית בשיתוף חזאית הטרנדים לי אדלקורט. בסביבות שעוצבו כסצנות מחיי היומיום הוצגו פריטי חומרה של החברה, שיצרו חוויות חושיות חדשות.  אלו השתלבו בעבודות שהוזמנו במיוחד מהמעצבת ההולנדית קיקי ואן אייק.

חברת Sony הציגה תערוכה מושלמת בשם "Hidden Seneses" בה הוזמנו המבקרים לקחת חלק פעיל בחוויה יוצאת דופן המפעילה את החושים באמצעות אינטראקצדיות עם חפצים יומיומיים ההופכים להזדמנויות משחקיות מתוחכמות כפי שהם יכולים להשתלב בסגנון החיים של המחר.

גם השנה בלט השילוב של טכנולוגיות מתקדמות בתחום העיצוב ובמיוחד בקולקציה החדשה של PAOLA LENTI. השילוב בין טכנולוגיות חדשות לכישורים ידניים מסורתיים מניחים שוב ושוב קרקע פורייה לחדשנות, הן בתהליך העבודה והן בפיתוח המוצרים.

PAOLA LENTI_ שילוב בין טכנולוגיות חדשות לכישורים ידניים מסורתיים

PAOLA LENTIֹ_NEW COLLECTION

העוצמה שבטבע

הקשר שבין טבע, קיימות ומגורים בלט הפעם באופן מיוחד בשבוע העיצוב. דוגמא לכך הייתה החממה הייחודית "Living Nature" שהוקמה בפיאצה דל דואמו בעיר. בזכות מערכת בקרת אקלים, המחישה החממה את יחסי הגומלין שיכולים לשרור בין הטבע לאדם.

נוכחות בולטת לטבע נרשמה גם בביתן של MOOOI במתחם הטורטונה (FUORISALONE). כמידי שנה, גם השנה הפליא MARCEL WANDERS בווירטואוזיות הייחודית לו, לסחוף את המבקרים בויה סאבונה אל הרפתקה שהציעה הזדמנות לחקור את היופי שבטבע, על כל צורותיו וגווניו. WANDERS העניק ליצירה את השם  "A Life Extraordinary" בהשראת מקורות ועדויות על חיות נכחדות ובמטרה להחיות מחדש את הזיכרון, יצרו מעצבי החברה קולקציה חדשה של רהיטים, טפטים ושטיחים.

MOOIֹֹ_BY MARCEL WANDERS

LIFE EXTRAORDINARY_ BY MARCEL WANDERS

סקנדינביה על המפה

ההופעה השנתית של העיצוב הסקנדינבי הייתה אחת מנקודות השיא של התערוכה. בתערוכה "the making of modern Norway" שהתקיימה ב- ב- Zona Tortona הציגו אמנים, מעצבים ויצרנים יחד חפצים, עיצובים ופרטי טקסטיל מקוריים במטרה להציג את הערכים עליהם מושתת העיצוב הנורווגי – "קיימות, איכות ושיתוף".

נוכחות יוצאת דופן בשבוע העיצוב, נרשמה בזכות שיתוף הפעולה בין מותג העיצוב הסקנדינבי הלוהט HAY לחברת Sonos ולחברת WeWork. אלה הציגו יחד תערוכה מסקרנת שנבעה מחדשנות, תשוקה ורצון ליצור חוויות טובות יותר לחיי היומיום. התערוכה הוצגה בארמון שבדרך כלל אינו פתוח לקהל הרחב. החיבור בין הישן לחדש ובין הייטק ללואו טק, הועצם עוד יותר נוכח המוצרים החדשים שהשיקה HAY בעיצוב DOSHI&LEVIEN ו- BROTHERS BOUROULLEC.

HAY COLLECTION, PLAZIO CLARICI

HAY COLLECTION, PLAZIO CLARICI

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden