100 ל-ALESSI

המותג ALESSI חוגג יום הולדת של פעם במאה שנה ויוצא במהדורות חדשות לפריטים איקוניים בעיצובו

מהמסחטה המפורסמת שעיצב פיליפ סטארק ועד חולץ הפקקים שעיצב אלסנדרו מנדיני לצד הקומקום שעיצב מייקל גרייבס, ALESSI מעירה לחיים עיצובים אייקונים מהעבר במהדורה מיוחדת.

תחילת דרכה של ALESSI בשנת 1921, לא הזכירה ולו במעט את העיצובים האייקונים הידועים בקריצה הומוריסטית והצבעוניות השובבה המזוהים עימה כיום. כשהדור השלישי, אלברטו אלסי נכנס לחברה בשנת 1970 הרגישה לו אלסי קצת יותר מידי אפורה ופחות צבעונית. "הכל היה עשוי מתכת, והמפעל הריח כמו שמן מכוניות. הייתי צעיר ומלא תקווה ורציתי להכניס קצת צבע וכיף".

אז הוא הזמין, לדבריו "מספר מוגזם של מעצבים, בכדי לשפר את הנראות האסתטית של מוצרי החברה".  מהלך פורץ דרך זה קבע את המסלול החדש שהוביל להתבססותו של ALESSI כאחד ממותגי העיצוב האייקונים, המשפיעים והרלוונטיים ביותר בעולם.

השנה, לרגל חגיגות ה-100 החליטו באלסי על פרויקט ייחודי המוקיר את המאסטרים שליוו את המותג לאורך השנים ואת הערכים שעיצבו את החברה בתקופה זו. בכל חודש בתקופה הקרובה ייחשף מוצר חדש, או גרסה חדשה לקלאסיקה של המותג.

עושים כבוד לקלאסיקה עם TWERGI– מחווה לאדריכל האגדי אטורה סוטסאס (ממייסדי קבוצת "ממפיס", מבשרת הפוסטמודרניזם) 

את החגיגות בחרו להשיק עם פרויקט ייחודי המוקדש כולו לאומנות תעשייתית. נושא ראוי וכנה לחברה שמתמחה בשילוב בין ייצור המוני למלאכת יד אומן. אוסף המוצרים הראשון שיושק החודש בטולמנ'ס ובעולם הוא TWERGI, כמחווה לקלאסיקת העבר של אטורה סוטסאס. סט אוביקטים בחריטת עץ, בהשראת סדרת הטוטומים הצבעוניים האייקונים שייצר עם קבוצת העיצוב ממפיס בשנות השמונים זוכים כעת למהדורה מוקטנת ובצבעוניות חדשה. בין העיצובים: צנצנות, חולץ פקקים ומטחנות פלפל. לצידם תושק גם מיני קולקציה של מחזיקי צילום מעץ וחולץ פקקים של אנדרה ברנז’י, בורטונאלי ברצ’בי, קונו פריי ובורטולוני באצ’לי.

בהמשך צפויה אלסי להשיק פרויקטים חדשים נוספים אשר יחקרו רעיונות באמנות במחקר ובשירה. אך יותר מכך יסמנו נקודות מפגש עם כל אחד מהמאסטרים שהפך את אלסי לאחד ממפעלי העיצוב הגדולים ביותר של איטליה .

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden