משהו מתבשל כאן!

תחום עיצוב המטבחים במגמת התפתחות מתמדת. הבשורות והמגמות, כמו תמיד, מגיעות אלינו הישר ממילאנו

תערוכת EuroCucina שהתקיימה במילאנו זו השנה ה-22, האירה בזרקור מיוחד את עיקרי החדשות האחרונות בתחום עיצוב המטבח. התערוכה, שהיתה חלק משבוע העיצוב, היתההזדמנות מצוינת להתעדכן בכל מה שקורה בתחום. סקירת המגמות והחידושים בתחום, מסגירה מיד כי המטבח הפך לאזור החיים העיקרי בבית, כשהוא הופך לאזור פחות סטרילי ולפחות מעונב, אלא יותר כזה שחיים בו, נפגשים בו ומארחים בו.  כיאה לתחום שעולה ופורח בסצנת העיצוב העולמית, מיטב החברות והמעצבים, החלו לקחת חלק בעיצוב המקום שמשמש כלב הבית.

לפניכם כמה מהמגמות הבולטות בתחום:

תופעת טבע

הקשר שבין טבע ומגורים והאופן בו ניתן לשלב בין המטבח לנושא הקיימות קיבל השנה התייחסות בולטת בתערוכת העיצוב. בנוסף, נדמה שלחומרים טבעיים השפעה חומרית הולכת וגוברת על הלוק הכללי, בעזרת שימוש בעץ, באבן, בטרצו, בבטון וכדומה.

RATIO DADA BY VINCENT VAN DUYSEN

בדיוק בשבילך

המגמה הראשית בתחום רתמה את הפונקציונאליות ליישום מודולארי. כלומר, העיצוב הפך להיות מותאם אישית, כשכל אחת ואחד יכול להתאים את המטבח לצרכים, לגודל החלל, לשימושים שלה או שלו.

 

יחידת עבודה מאחורי דלתות

קווים נקיים

מטבח מבולגן הוא אסון אסתטי. הפתרון נמצא בארונות גדולים הכוללים פתחים נסתרים, ומגרות ענק , המאפשרים לשמור בהם הכל, כולל הכל. מסירים ועד מכשירי חשמל. הביטוי הטכנולוגי לצורך של מקום המאורגן ללא דופי, שבו משטחים ריקים ונעימים לעין, התגלמה בפיתוחים חדשניים מערכת של דלתות מתקפלות בצד, המאפשרת גישה מלאה לחלל הפנימי של הארונות.

מטבח בעל קווים נקיים- דגם PRIME- DADA

תעשייתי זה הכי

עיצוב המטבח החדש כולל פתרונות טכנולוגיים שהיו שמורים בעבר למטבח התעשייתי. כך למשל נכנסו לאחרונה למטבח הביתי משטחי עבודה רחבים, כיריים ארוכים הכוללים גם גריל ומשטחי צליה, קולטי אדים עם עוצמת שאיבה גבוהה, כיורים עמוקים וגדולים הניתנים לכיסוי ובכך מאפשרים משטחי עבודה גדולים עוד יותר ועוד. עם עלייתו ופריחתו של התחום הקולינרי בחיינו, הבינו היצרנים כי המטרה המתבקשת היא ליצור מרחב עבודה ראוי, ממש כמו של שף, עבור הכוכבים שבבית.

זכוכית, בטון, טראצו וחלודה.

הסגנון המאופק אשר אפיין את האדריכלות המודרנית החדשה, הולך ומפנה מקום לצבעוניות עזה. דוגמה בולטת לכך הם איי המטבח ומשטחי עבודה שהחלו להתקשט בצבעוניות דומיננטית ועם טקסטורות מודגשות. תשומת לב מיוחדת קיבלו השנה המטבחים השחורים מזמן שהפגינו את המוטו: Black is back. המעצבים מותחים את גבולות החומר ומציעים מטבחים המאופיינים בשילובי חומרים היוצרים קונספטים חדשניים המבוססים על "העושר שבמינימליזם". אותם חומרים חדשים שנולד מטכנולוגיה מתקדמת בלטו בתערוכה כשהם דוחקים את מקומם של מטבחים ששידרו מסורת. הבטון והחלודה בלטו, המראה המחוספס בו הסדר והאי סדר משלימים זה את זה ייצרו מראה אסתטי מלא תעוזה ואישיות.

מטבח VVD של המעצב VINCENT VAN DUYSEN לחברת DADA. נירוסטה מושחרת, עץ אגוז ומשטח טראצו

את הטרנדים המובילים בעולם עיצוב המטבחים תוכלו למצוא בוילה דאדא, אולם התצוגה של מטבחי דאדא.

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden