סדר חדש

ביקשנו מארבעה מעצבים מובילים להציג את הפרשנות המקורית שלהם לעיצוב שולחן חג וקיבלנו ארבעה שולחנות מרהיבים. טולמנ'ס מזמינה לתארוחת חג

כנגד ארבעה בנים דיברה התורה. ביקשנו לאתגר ארבעה מעצבים מובילים במשימה שדרשה להעניק חיים חדשים לשולחן החג המוכר. ההשראות שהתקבלו שילבו בין מסורת לחידוש, עברו מהסרוויסים של סבתא דרך העיר העתיקה בירושלים, ביקרו ביפן ויצרו יחד חגיגה אביבית בלתי שיגרתית

לאוהבים את האביב: השולחן של המעצב יצחק רונן וסרשטיין, בשיתוף עם אמן הבונסאי שגיא ברון

יצחק רונן וסרשטיין הוא מעצב וארט דיירקטור, המתמחה בסטיילינג לסדרות טלוויזיה וסרטים, ומלווה לקוחות פרטיים בסטיילינג לבתים ולדירות יוקרה. "הרעיון המרכזי בעיצוב השולחן נבנה סביב האביב כתקופה של צמיחה, פריחה והתחדשות", מספר יצחק רונן "והשאיפה הייתה לקחת את פת הזמן הזו ולהקפיא אותה".

יחד עם שגיא ברון, אמן בונסאי, השניים יצרו גינה יפנית מיניאטורית, המביאה את הטבע לשולחן. "יצרנו יצירה חיה, נושמת, משתנה ומתפתחת, ושילבנו אותה עם אביזרים הפועלים בעיקרון דומה של הקטנה, ולצורך כך בחרנו בפריטים אשר נוצרו בהשראת הטבע, כמו סט הכלים בעיצובה של זהא חאדיד הנראה כמו אבנים, או מגרדת הפרמזן של אלסי".

 

עצי בונסאי פוגשים את האביב הארץ הישראלי

ואלס האביב: השולחן של המעצבת נורית קריב

נורית קריב היא ארט דיירקטורית וסטייליסטית היוצרת בעולמות התוכן של קולינריה ולייפסטייל. "שולחן החג מבטא אביביות, רעננות ומבט חדש על דברים מוכרים", היא אומרת. "ההשראה לשולחן החג מגיעה מהחיבור בין תקופת האביב לבין הקונספט של חגיגה. בחרתי להציע נקודת מבט חדשה ומרעננת לשימוש המסורתי בכלי הזכוכית כמחווה לשולחן החג המסורתי ולצידם פרחים המסמלים את האביב. כוסות הזכוכית מוסיפות לשולחן קלילות ועידון, והפרחים מוסיפים צורה וצבע."

השקיפות והצל הצבעוני שמטילה הזכוכית מהלכים קסם על נורית כבר שנים."יש בזכוכית משהו קלאסי ונצחי אשר החל אצלי בילדות, עם כוסות הקריסטל של סבתא; המשיך עם גביעי זכוכית חברון ירוקה-כחולה מבית הורי, שנקנו בעיר העתיקה בירושלים; ומתבטא גם היום בחיבה לעבודות זכוכית מודרניות ומעוצבות".

במקום להעמיד כצפוי את הכלים על השולחן ואת הפרחים בתוכם, נורית בחרה להניח את הכלים במאוזן ולתת לפרחים להיראות כמו בציור בוטני באמצעות פרספקטיבה חדשה של התבוננות בשולחן במבט על. כך נורית אפשרה לצללים המשתקפים מכלי הזכוכית ליצור צורות גרפיות וצבעוניות חדשה ולא צפויה.

כלי זכוכית ושקיפויות מרצדות במפגש עם נציגי העולם הבוטני

האביב מתעורר: השולחן של המעצב ירון שמואלי בשיתוף עם הקרמיקאי גור ענבר

ירון שמואלי הוא מעצב פנים ומנהל אומנותי בחברות טקסטיל וריהוט. ירון מעצב פרויקטים פרטיים ומסחריים ובעל אהבה גדולה לטקסטיל עוד מלימודיו בעיצוב אופנה. ירון בחר להציג פרשנות אתנית לעולם מהיר ועכשווי, ובה אגרטלים מאוירים בעבודת יד של המעצב גור ענבר, יחד עם אלמנטים מעולם הים כמו כוכב ים, מלפפון ים ואלמוג. "יחד עם גור ענבר יצרנו סדרת אגרטלים ייחודית בהתאם לצבעוניות שנבחרה לשולחן – צבעוניות של כחול וטרקוטה. הכדים יוצרים יחד שלם הגדול מסך חלקיו – זוהי קומפוזציה הרמונית המתאימה במדויק לקונספט של השולחן". צלחות בון צ'יינה איכותיות, לבנות וחלקות, צ'ופ סטיקס וכוסות אספרסו היכולות לשמש גם לסאקה יפני, נבחרו כדי להשלים את חוויית הארוחה היפנית.

"הרעיון הוא לעסוק במלאכת יד מסורתית ההופכת נדירה יותר ויותר ולהעניק לה ביטוי חדש ופרשנות שהיא מאד עדכנית ועכשווית. ביקשתי ליצור שולחן המספר סיפור של ארוחה יפנית מסורתית שנלקח לתוך תל אביב של כאן ועכשיו. ולהפגיש בין המסורתי לבין סופר טרנדי". ההשראה לשולחן מגיעה מעולם ההדפסים היפניים, פטרנים של דיו בטכניקות יפניות מסורתיות של עבודת יד, כגון טאי דאי ובאטיק וכן מעולם הקעקועים היפני.

אתניות של עולם עירוני, מהיר ועכשווי בחרסינת בון צ'יינה

 האביב שבלב: השולחן של אדוה הופשטיין בשיתוף עם אמנית האוריגאמי שלי פרימן

אדוה הופשטיין היא סטייליסטית מובילה בתחום האירוח, של מלונות בוטיק, מסעדות ובתי קפה. "בחרתי לספר סיפור באמצעות שילוב של טקסטורות, צבעים ואלמנטים שונים. יצירת באלנס עיצובי בין האסתטי לפונקציונלי ובין המוח ללב הוא המפתח ליצירת חלל שנעים לאנשים לחוות, לשהות ולבלות בו. מהות העשייה שלי היא לעורר את התחושות והדמיון שלהם בעזרת הסינרגיה הזאת".

החשיבה על שולחן לחג הפסח, שהוא חג האביב, הובילה אותה לחיבור עם אמנות האיקבנה (״איקרוּ״ – לסדר, להעניק חיות; ״הנה״ – פרח), אמנות יפנית לסידור פרחים.

העבודה על השולחן נשענת על הקשר בין הפרח, הענף והאגרטל, ועל ההרמוניה ביניהם. "בבסיס האמנות ניצב הכלי, יציר תרבות, יסוד יציב בקומפוזיציה הקובע במידה רבה את סגנון העיצוב", היא אומרת.

הפרחים הינם פרחי אוריגאמי אשר עוצבו על ידי האמנית שלי פרידמן. "המפגש בין ענפים חיים ופראיים לפרחי נייר יוצר ניגודיות ויזואלית, כאשר עולם החי והצומח פוגש את הפרחים המתחקים אחר אותו טבע. מתוך ריבוי החומרים והצבעים השונים, נוצרת אחדות, וכמו בטבע –הכול מתלכד לכדי יצירה הרמונית אחת", אומרת אדווה.

אמנות יפנית לסידור פרחים ואגרטלים

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden