שבוע העיצוב מילאנו 2021

לאחר שבוטל ולאחר מכן נדחה, התקיים במילאנו, יריד העיצוב החשוב בעולם תחת השם Supersalone  גרסתו ההיברידית החדשה כללה אירועים פיזיים, לצד דיגיטליים אשר יצרו אפקט מזוכך וכנה המציג יצירתיות במיטבה, או כמו שסיכמה נשיאת ה-Supersalone הגב' MARIA PORRO

״הימור שהצליח הודות לאומץ, לכידות והתמדה״

התערוכה אשר התקיימה במיקומה הקבוע, כללה הפעם ארבעה חללי תצוגה בלבד שכן החגיגה הגדולה באמת התרחשה בעיקר במרכז העיר, ברחובות, בגלריות, בפארקים, בארמונות, במבנים היסטוריים ובאולמות התצוגה של המותגים. ועדיין עם 425 מציגים, כרבע מהמספר הרגיל, ה- Suprsalone האיר בזרקור מיוחד מספר מגמות בולטות המסכמות את מה שצפוי לנו בעיצוב הבית לשנת 2021 – 2022.

WASTE NOT

השיח הגלובלי בנושא קיימות בלט בהשקעת המו"פ בטכנולוגיות בנות קיימא. MOLTENI&C הציגה ריפוד ידידותי לסביבה עשוי מאה אחוז פוליאסטר ממוחזר ומתכלה עבור קו מערכות הישבה PAUL שלה. PAOLA LENTI הציגה סדרת שולחנות צד מבטון בעיטור פסיפס זכוכית ממוחזרת.

מאופנה לעיצוב הבית – FASHION STEPS INSIDE

בתי אופנה כמו ETRO, ARMANI, MISSONI, DIOR, HERMES ונוספים, אשר ידועים באמנות ה-Craft  והירידה לפרטים, הפגינו בתערוכה נוכחות מרשימה. מעוררת השראה במיוחד הייתה התצוגה של HERMES שעוצבה ע"י מעצב התפאורה HERVE' SAUVAGE והתקיימה ברובע הבררה השופע של מילאנו.  גולת הכותרת הייתה כורסת SILLAGE D'HERMES שנוצרה מחומרים ממוחזרים ע"י סטודיו מומבאי. ב- DIOR כיסא המדליון האייקוני MEDALLION CHAIR עמד במרכזה של תערוכה, בה הציגו 17 יוצרים מתחומים שונים את הפרשנות שלהם לכיסא האוכל המוקפד בהשראת לואי ה-16.

עולם מחופה בדים מלא בהשראות שבטיות וחומרים טבעיים של HERMES

צבעים זוהרים מעולמות הדיגיטל

עולמות הדיגיטל הדינאמיים לצד העיסוק בעיצוב עתידני משפיעים על עולם הריהוט והאבזור. צבעים מבריקים וזוהרים שנראים משתנים מזוויות שונות, דגרדה, ומשחקי צבעים נראו בתערוכה כחלק מתפיסת חווית העיצוב הכוללת. לצד אלו, צבעי המפתח אשר בלטו בתערוכה היו גם גווני הסגול והירוק אשר הפציעו כפיגמנטים ואפקטים של אור. גווני האולטרה, הכחול החשמלי, ורוד היפר ואולטרה סגול בלטו בערבול של צבעים בקולקציית שטיחי CC- TAPIS החדשה שעיצבה PATRICIA URQUIOLA.

LIQUIFIED MATERIALS– גיאולוגיה טכנולוגיה ותנועה

הטבע והתנועתיות שבו עומדים מאחורי תפיסות אמנותיות של חברות רבות בהן גם MOOOI עם קולקציית MADAE הכוללת דימויים ממעמקי האוקיאנוס. MOROSO ו-EDRA שהפתיעה עם קולקציית רהיטי חוץ A'MARE שנוצרה בהשראת נטיפי קרח. דימויים אלו מבטאים את פריחתו המתוחכמת של הטבע בעיצוב הבית.

קולקציית A'MARE למותג EEDRA של המעצב JACOPO FOGGINI

קולקציית A'MARE למותג EEDRA של המעצב JACOPO FOGGINI

THE ‘80S ARE HERE TO STAY

שנות השמונים חזרו השנה למילאנו השנה ובלטו במגוון עיצובים וגוונים שנראו כקריצה לקבוצת ממפיס. משכה את העין מערכת הישיבה SORIANA של CASSINA, הכוללת קווי מתאר רכים ונדיבים, המזמנת אורח חיים חופשי יותר. אם כבר מדברים על ממפיס, מייסד התנועה, GEORGE SOWDEN, הציג לראשונה קולקציית גופיי תאורה  SOWDENLIGHT, מודולרית מסיליקון.

שבוע העיצוב 2021 מספרים :

יותר מ-60,000 מבקרים נכחו במשך ששת הימים של היריד, מחציתם היו קונים וסוחרים לעומת ב-2019 עם 386,236 מבקרים, ירידה של כמעט 85% בכמות המבקרים.

השנה האירוע התנהל באופן שונה ורבות מהפעילויות עברו כפעילויות אונליין והוצגו בפלטפורמה דיגיטלית. שם, המספרים הרבה יותר מעודדים. קוד ה-QR נסרק 22,000 פעמים ומיליון וחצי דפי אינטרנט נצפו על ידי 90,000 מבקרים וירטואליים.

מארגני האירוע פעלו בכל החזיתות. חשבון הטיק טוק של הסלונה הגיע ליותר מ-630,000 צפיות, הפודקאסט שודר 2,000 פעמים ושאר הערוצים החברתיים רשמו 15 מיליון הופעות, 25,000 אינטראקציות ו-50,000 צפיות בווידאו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden