הכירו את OMAR

OMAR היא קולקציית כלי קרמיקה חדשה של המותג הדני RAAWII שנוצרה מתוך מחשבה יצירתית ובשיתוף פעולה חברי

הכל החל במפגש אקראי בבלגרד, בירת סרביה. לפני מספר שנים פגש NICHOLAI WIIG – HANSEN (ניקולאי וויג האנסן) מעצב תעשייתי העומד בראש מותג הקרמיקה הדני RAAWII את OMAR SOSA (עומאר סוסה) מעצב גרפי וארט דירקטור הפועל בקו שבין ברצלונה למילאנו.

באותה פגישה, שהובילה לחברות, הבין האנסן שהוא רוצה שסוסה יצור עבור מותג הקרמיקה העולה קולקציית כלים בעיצובו. לסוסה, מי שיסד את המגזין Apartamento ובתיק העבודות שלו פרויקטים מגזיניים, וכן פרויקטים מסחריים עבור חברות בינלאומיות כמו קאמפר ומנגו, היו עכבות בקשר לפרויקט הקרמי. כעבור שלוש שנים מאותה פגישה ראשונה, ובעקבות חיזור אינטנסיבי מצד האנסן, התרצה סוסה וקולקציית כלים חדשה בעיצובו יצאה לעולם תחת שמו הפרטי OMAR.

קערות בצבעים שונים מקולקציית Omar של המותג RAAWII, נוצרה ע"י OMAR SOSA

קערות בצבעים שונים מקולקציית Omar של המותג RAAWII, נוצרה ע"י OMAR SOSA

מבחינת האנסן היתה זאת אחת מהמטרות כשהקים את RAAWII – "ליצור פלטפורמה יצירתית, כששיתופי הפעולה, במיוחד ההרפתקנים והבלתי צפויים שבהם, תמיד יולידו משהו טוב".

תהליך העיצוב כלל את הרצון ליצור טיפוגרפית כלים ייחודית, וכן להציב סטנדרט חדש של עיצוב פתוח שיגרום לשינוי דפוסי חשיבה. קולקציית OMAR כוללת ארבעה עיצובים בלבד של אגרטלים, קארפים ושני סוגי קערות, שאפשר לערום אותם אחד מעל השני, ואפשר להשתמש בהם לסוגים שונים של פונקציות, מכלי לפרחים ועד קנקן לשתייה, ללא תכתיבים וללא הגדרות. הכלים בקולקציה מאופיינים בעיצוב מינימליסטי ומתבלטים בצבעוניות עשירה של 9 גוונים: חום, כחול רויאל, קינמון, קורל, ירוק מעושן, כחול כהה, חרדל, צהוב, ורוד.

כקולקציה שהחוויה המרכזית שלה מבוססת על מרחב חופש היצירה, ידע סוסה כי את הצילומים לקולקציה יעשה חברו לתרגול היוגה, צלם האופנה David Luraschi, שהקמפיינים האחרונים שיצר יועדו ל- Net- a -porter ,VOUGE ,Calvin Klein Nina Ricci.

התוצאה – מרהיבה. הצילומים נראים כמו גלויות אמנותיות הנעות בין כוכבי ים לבין רמיזות ליצירותיו של האמן הקונספטואלי John Baldessari (1931-2020) אשר יצירותיו שברו את הקשר בין מוסכמה למשמעות לא מודעת. לוראשי הצלם היה מודע להקשר: "אין זה מקרי שההשראה שלנו, בין השורות בעבודה הזו, היא ג'ון בלדסארי. בשלב מסוים בקריירה שלו, האמן הקליפורני שרף את כל מה שעשה: תשכח ממה שלמדת ותלך לפי האינסטינקט, אמר. התמקדות בחוקים ובמה שאנחנו כבר יודעים גורמת לנו לשכוח את כל מה שיש לנו לומר, והופכת את אופן הביטוי ליותר אותנטי".

לידידות שנרקמה בין השלושה התווספה המאיירת ממוצא איטלקי Olimpia Zagnoli שאיוריה מככבים ב-New Yorker ,Taschen, The New York Times ועוד. עבור RAAWII היא חרגה ממנהגה והוסיפה את קולה הפנימי באמצעות סיפור קצר שייצרה בהשראת הקולקציה.

 

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden