בחזרה ממילאנו

שבוע העיצוב במילאנו הסתיים, לא לפני שסומנו בו כל הטרנדים והמגמות שילוו אותנו בשנה הקרובה

שבוע העיצוב במילאנו, המכה של עולם העיצוב, ציין השנה 58 שנים להיווסדו. מלבד התערוכה המרכזית, רחובות העיר מילאנו חגגו עם שפע תערוכות, מיצגים ואירועים שאוגדו תחת השם FUORISALONE (בתרגום מאיטלקית – "מחוץ לתערוכה") והשלימו יחד את חלון הראווה הגדול ביותר בעולם בתחום העיצוב. שבוע העיצוב שהתפרש על פני 6 ימים, הציג את הטרנדים, החומרים, הצבעים והחידושים שנראה בשנה הקרובה בסביבה הביתית, המשרדית והמסחרית. הנה הם לפניכם:

שנות ה- 80 מתעוררות לתחייה

הדפסים גיאומטריים, פליז, מראות, משטחים רפלקטיביים, גווני ניאון ובדי ג'ינס, כל אלו קיבלו ביטוי בולט השנה בתערוכה, בקאמבק הגדול של שנות ה- 80. המאפיינים של אותן שנים זוכים לטוויסט עכשווי ועדכני, הבא לידי ביטוי בין היתר במותגים Cassina, Moooi ועוד.

הדפסים גיאומטריים בהשראת שנות ה80. בתמונה- פריטים של המותג ההולנדי MOOI

קראפט, אומנות ועבודת יד

בתי העיצוב Molteni & C, Nani Maquina , Moroso, Bosa ואחרים הציגו השנה פריטי עיצוב שנוצרו בעבודה ידנית מחומרים כמו עץ, קרמיקה ושיש. מוצרים אלו הוצגו לצד ריהוט מלוטש ומתוחכם, ויצרו יחדיו ניגוד בין התהליכים המכנים לבין התהליך הידני האנושי. העבודה הידנית חשפה את השלמות שבאי השלמות האנושית.

בבית העיצוב האיטלקי MOROSO חגגו השנה עשור לקולקציית M’Afrique, עם עיצובים חדשים שנוספו לקולקציה האהובה. הפריטים בקולקציה  נארגים בשיטה מסורתית בעבודת יד באטלייה MâAfrique  שבדקר, סנגל, מחוטי פוליאתילן צבעוניים המשמשים באפריקה ליצירת רשתות דיג.

קולקציית MAFRIQUE של בית העיצוב האיטלקי MOROSO

שיש

המגמה אשר החלה עוד בשנה שעברה מתחזקת ומתעצמת. השנה המופעים שלה בוגרים יותר, אסרטיביים יותר ומבליטים את יופיו של השיש – העורקים מובחנים יותר, אקזוטיים ונדירים יותר והצבעוניות חוגגת.

בבית העיצוב paola lenti הוצג שולחן האוכל Taol, עם פלטה עליונה משיש במראה אקזוטי במספר גוונים, בגימור מאט משי ייחודי המבליט את הטקסטורה הטבעית של השיש.

שולחן משיש TAOL שעוצב על ידי המעצב F.ROTA לבית העיצוב האיטלקי PAOLA LENTI

קווים רכים ומעוגלים

הקווים הישרים ההנדסיים, מתעגלים והופכים פחות נוקשים, יותר הרמוניים ומחבקים. מערכות הישיבה  מאופיינות במראה מרוכך בפינות עגולות. צורניות המאפיינת בעיקר את שנות השבעים המדגישות מצב רוח רגוע ונינוח. את כתב היד העגול ממשיכים בדים רכים, בדרך כלל גם טבעיים כמו כותנה ופשתן, ובצבעוניות מונוכרומטית מאופקת.  ביטויים לכך ניראו בקולקציה שהציגה Minotti, ו-Dedon לסביבת החוץ.

כסא GIUNCO, עוצב על ידי FRANSESCO BETTONI לבית העיצוב PAOLA LENTI

 

מגמת מפתח נוספת השנה היא צורות פיסוליות, הן בעיצוב רהיטים והן בעיצובי האקססוריז לבית. חפצים נועזים בעלי צורות אורגניות היוו מכנה משותף עבור מותגים רבים.

 

נדנדת חוץ של בית העיצוב האיטלקי MOROSO

 

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z
Silence is Golden