יעל מר ושי אלקלעי- סטודיו RAW EDGES
יעל מר ושי אלקלעי, בני זוג בחיים ובעבודה, הם בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (2002), ותואר שני ב-RCA בלונדון , תחת ניצוחו של רון ארד שכיהן אז כראש המחלקה. מאז סיום לימודיהם הם מתגוררים בלונדון בה גם הקימו את הסטודיו שבבעלותם RAW EDGES(בתרגום חופשי: קצוות חשופים /פתוחים) ששמו נגזר מגישתם לחומרים שאינה דוגלת בעיבוד יתר. גישה זו היא חלק בלתי נפרד מה-DNA שמאפיין את עבודתם ונרקם מצבעוניות, תנועה, קריצות הומור וממד משועשע של משחק, לעתים עד כדי הדהוד של ילדות. מר ואלקלעי מונעים מסקרנות לגלות וליצור דברים חדשים ואחרים, ובלבד שלא ליפול לשעמום שמרתיע אותם, לדבריהם. בתוך כך, הגיית טיפולוגיות חדשות להעשרת סביבת היומיום מאתגרת אותם תדיר, ומיתרגמת לחקר של חומרים ודרכי יישום/ביצוע תוך שבירת קונספציות מוכרות בטווח שבין הקונספטואלי לפוטנציאל ייצור מסחרי- משהו חדש, מפתיע ושונה מהמוכר, אך בר ביצוע ולא קונספטואלי "פר סה". אחד העיצובים הידועים של השניים, שבמידה רבה היה גם זה שהעלה אותם למפה הבינלאומית, היה שידת המגירות ATACK, שיצרו בשנת 2009 – 'ערימת' מגירות המונחות זו על זו ובהזחה זו לזו כמופע אקראי למראה. השידה זיכתה אותם בפרס EDIDA, ואף הביאה לבחירתם כמעצבי העתיד המבטיחים בתערוכות מיאמי באזל באותה שנה. מר ואלקלעי מעצבים פריטי ריהוט, שטיחים, אריחים ואובייקטים נוספים, שהינם חלק מקולקציות של מותגים מובילים כ-CAPPELLINI, GOLRAN, MUTINA, ESTABLISHED&SONS, ופרקט צבעוני שעיצבו בדיגום אדרת דג אף נבחר לריצוף אולמות תצוגה של מעצבת האופנה סטלה מקרטני ברחבי עולם שונים. במקביל לעיצובי האובייקטים הם יוצרים/נוטלים חלק במיצבים רעיוניים, דוגמת המיצב ISLANDS, שנוצר בשת"פ חברת אבן קיסר במילאנו 2014, והציג פרשנויות חדשות ומפתיעות של איים ומשטחים המשתלבים בבית. מאז פרצו לתודעה הבינלאומית, הספיקו מר ואלקלעי לצבור רשימה ארוכה ומרשימה של פרסים, ועיצובים מבית הסטודיו מוצגים באוספים קבועים של מוזיאונים נחשבים כ-MOMA בניו יורק, מוזיאון העיצוב של VITRA, וכן במוזיאון העיצוב חולון.
יעל מר ושי אלקלעי- סטודיו RAW EDGES
יעל מר ושי אלקלעי, בני זוג בחיים ובעבודה, הם בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (2002), ותואר שני ב-RCA בלונדון , תחת ניצוחו של רון ארד שכיהן אז כראש המחלקה. מאז סיום לימודיהם הם מתגוררים בלונדון בה גם הקימו את הסטודיו שבבעלותם RAW EDGES(בתרגום חופשי: קצוות חשופים /פתוחים) ששמו נגזר מגישתם לחומרים שאינה דוגלת בעיבוד יתר. גישה זו היא חלק בלתי נפרד מה-DNA שמאפיין את עבודתם ונרקם מצבעוניות, תנועה, קריצות הומור וממד משועשע של משחק, לעתים עד כדי הדהוד של ילדות. מר ואלקלעי מונעים מסקרנות לגלות וליצור דברים חדשים ואחרים, ובלבד שלא ליפול לשעמום שמרתיע אותם, לדבריהם. בתוך כך, הגיית טיפולוגיות חדשות להעשרת סביבת היומיום מאתגרת אותם תדיר, ומיתרגמת לחקר של חומרים ודרכי יישום/ביצוע תוך שבירת קונספציות מוכרות בטווח שבין הקונספטואלי לפוטנציאל ייצור מסחרי- משהו חדש, מפתיע ושונה מהמוכר, אך בר ביצוע ולא קונספטואלי "פר סה". אחד העיצובים הידועים של השניים, שבמידה רבה היה גם זה שהעלה אותם למפה הבינלאומית, היה שידת המגירות ATACK, שיצרו בשנת 2009 – 'ערימת' מגירות המונחות זו על זו ובהזחה זו לזו כמופע אקראי למראה. השידה זיכתה אותם בפרס EDIDA, ואף הביאה לבחירתם כמעצבי העתיד המבטיחים בתערוכות מיאמי באזל באותה שנה. מר ואלקלעי מעצבים פריטי ריהוט, שטיחים, אריחים ואובייקטים נוספים, שהינם חלק מקולקציות של מותגים מובילים כ-CAPPELLINI, GOLRAN, MUTINA, ESTABLISHED&SONS, ופרקט צבעוני שעיצבו בדיגום אדרת דג אף נבחר לריצוף אולמות תצוגה של מעצבת האופנה סטלה מקרטני ברחבי עולם שונים. במקביל לעיצובי האובייקטים הם יוצרים/נוטלים חלק במיצבים רעיוניים, דוגמת המיצב ISLANDS, שנוצר בשת"פ חברת אבן קיסר במילאנו 2014, והציג פרשנויות חדשות ומפתיעות של איים ומשטחים המשתלבים בבית. מאז פרצו לתודעה הבינלאומית, הספיקו מר ואלקלעי לצבור רשימה ארוכה ומרשימה של פרסים, ועיצובים מבית הסטודיו מוצגים באוספים קבועים של מוזיאונים נחשבים כ-MOMA בניו יורק, מוזיאון העיצוב של VITRA, וכן במוזיאון העיצוב חולון.