Mario Bellini
יליד 1935, איטליה. בשנת 1959 סיים לימודי אדריכלות ב- Politecnico מילאנו. בתחילת שנות השישים החל לעבוד כאדריכל. בליני הוא חובב ואספן אמנות נלהב ומעצב תערוכות אמנות. ההכרה לה זכתה עבודתו הגיעה לשיאה בשנת 1987, כשהציג תערוכה רטרוספקטיבית אישית במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. באותה תקופה כבר הוצגו באוסף הקבוע של המוזיאון 25 מעבודותיו של בליני, בהן הרהיטים שעיצב ל Cassina דוגמת "כיסא המונית" המפורסם, וסדרת המיכון המשרדי יוצאת הדופן שעיצב ל- .Olivettiבליני רואה את הפריטים שהוא מעצב, בין אם אלה רהיטים או מכשירים, כ"המצאות המשלבות התנהגויות וחוויות חושיות, מעבר ל'תפקיד' הרגיל שלהן". כשהוא מתבקש לתאר את תהליך העיצוב כפי שהוא חווה במשך שנות עבודתו, הוא אומר: "הייתי רוצה להתייחס לכל פרויקט כאל גילוי חדש, פנייה לסקרנות, פתיחות מנטאלית מכסימלית ואנרגיה יצירתית מתחדשת. לא הייתי רוצה למחזר את הקלישאות שלי, למרות שמה שמניע אותי תמיד הוא אותה גישה עיצובית שליוותה אותי בתחילת דרכי… המוטו שלי הוא – אם עליך לעשות משהו, עשה זאת היטב ובכל המסירות".
www.mariobellini.com
Mario Bellini
יליד 1935, איטליה. בשנת 1959 סיים לימודי אדריכלות ב- Politecnico מילאנו. בתחילת שנות השישים החל לעבוד כאדריכל. בליני הוא חובב ואספן אמנות נלהב ומעצב תערוכות אמנות. ההכרה לה זכתה עבודתו הגיעה לשיאה בשנת 1987, כשהציג תערוכה רטרוספקטיבית אישית במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. באותה תקופה כבר הוצגו באוסף הקבוע של המוזיאון 25 מעבודותיו של בליני, בהן הרהיטים שעיצב ל Cassina דוגמת "כיסא המונית" המפורסם, וסדרת המיכון המשרדי יוצאת הדופן שעיצב ל- .Olivettiבליני רואה את הפריטים שהוא מעצב, בין אם אלה רהיטים או מכשירים, כ"המצאות המשלבות התנהגויות וחוויות חושיות, מעבר ל'תפקיד' הרגיל שלהן". כשהוא מתבקש לתאר את תהליך העיצוב כפי שהוא חווה במשך שנות עבודתו, הוא אומר: "הייתי רוצה להתייחס לכל פרויקט כאל גילוי חדש, פנייה לסקרנות, פתיחות מנטאלית מכסימלית ואנרגיה יצירתית מתחדשת. לא הייתי רוצה למחזר את הקלישאות שלי, למרות שמה שמניע אותי תמיד הוא אותה גישה עיצובית שליוותה אותי בתחילת דרכי… המוטו שלי הוא – אם עליך לעשות משהו, עשה זאת היטב ובכל המסירות".
www.mariobellini.com